Harian Metro

Bayar untuk ikan saja

-

„ Tawaran menarik pasar ikan bakar Sim-Sim pikat selera orang ramai

ikan bakar,” katanya sambil menambah menyediaka­n sekurang-kurangnya 100 kilogram ikan setiap hari untuk dibakar.

Pasar ikan bakar Sim-Sim beroperasi setiap hari antara 9 pagi hingga 10 malam dan ditutup dua kali sebulan bergantung jadual pembersiha­n dilaksanak­an Majlis Perbandara­n Sandakan (MPS).

Ketika ini, ada tiga pengusaha ikan bakar beroperasi di pasar berkenaan.

Hasrina berkata, bagi menarik lebih ramai pelanggan, mereka menyediaka­n lauk berkonsepk­an makanan ala kampung seperti kerabu pakis, pucuk ubi masak lemak, sayur tumis, cucur udang, selain sambal rempah ikan, sambal belacan serta sambal tomato.

“Biarpun cuma bertaraf pasar, mereka yang datang ke sini terdiri daripada pelbagai golongan termasuk kenamaan terutama yang datang dari Semenanjun­g. Bukan saja orang tempatan, ada juga pelancong luar seperti Korea, Jepun dan Russia yang mahu mencuba resipi ikan bakar,” katanya.

Sementara itu, jururawat, Hirdawati Tanipol, 39, dari Bukit Garam berkata, dia datang menikmati ikan bakar di pasar itu pada setiap bulan bukan saja kerana hidangan yang menyelerak­an, malah kerana harga berpatutan. terpilih sebagai ahli pasukan termuda mewakili Johor dalam Kejohanan Gasing Terengganu,” katanya.

Mohd Syafiq berkata, penyertaan­nya sebagai peserta termuda membuka mata banyak pihak walaupun pasukannya tidak berada dalam kelompok tiga terbaik kejohanan.

“Saya tetap gembira kerana pengalaman sepanjang pertanding­an ini banyak memanfaatk­an saya,” katanya.

Dia mengimpika­n meraih banyak kejayaan dalam permainan gasing dan berhasrat menyertai kejohanan gasing hingga peringkat kebangsaan.

 ??  ?? PENIAGA, Masati Malulu menunjukka­n antara jenis ikan bakar yang mendapat sambutan pengunjung di Pasar Sim-Sim di Sandakan.
PENIAGA, Masati Malulu menunjukka­n antara jenis ikan bakar yang mendapat sambutan pengunjung di Pasar Sim-Sim di Sandakan.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? PELBAGAI lapisan masyarakat mengunjung­i Pasar Sim-Sim di Sandakan untuk menikmati hidangan ikan bakar.
PELBAGAI lapisan masyarakat mengunjung­i Pasar Sim-Sim di Sandakan untuk menikmati hidangan ikan bakar.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia