Harian Metro

The Blues sukar tandingi skuad Klopp

-

kami seharusnya mempamerka­n taktikal yang pelbagai. Ini pendapat saya saja.”

Alexis Sanchez antara pemain paling mendapat kritikan berikutan prestasi London: Maurizio Sarri hanya ketawa sambil menolak pendapat yang mengatakan pertembung­an Chelsea dan Liverpool, Sabtu ini sebagai aksi ‘perlu menang’ selepas rekod 100 peratus skuad kendaliann­ya dalam kempen Liga Perdana Inggeris dirobek West Ham.

Chelsea yang sudah mengharung­i lima kemenangan dalam kempen liga sebelum pertemuan dengan West Ham bersaing sengit dengan Liverpool bagi menghuni tangga teratas tetapi keputusan seri 0-0 di Stadium London mencalar rekod mereka.

Liverpool yang beraksi sehari lebih awal mencatat kemenangan selesa 3-0 ke atas Southampto­n untuk merekod aksi sempurna selepas enam perlawanan.

Pada aksi di laman West Ham itu, Chelsea menguasai lebih 72 peratus penguasaan bola tetapi gagal untuk merobek gawang lawan yang tampil dengan corak bertahan.

Sarri berkata, West

Ham yang menewaskan Everton minggu lalu selepas kalah empat perlawanan awal berturut-turut sebagai lawan yang sukar dan menambah pemainnya perlu mencari ruang untuk menggerakk­an bola dengan lebih pantas.

Mengulas pertembung­an dengan The Reds di Stamford Bridge, Sabtu ini, Sarri yang baharu mengendali­kan The Blues musim ini berkata, sukar untuknya mencabar kelab yang sudah tiga tahun di bawah kendalian Jurgen Klopp.

“Mereka berada satu tahap di hadapan kami ketika ini. Kami perlu memulakan semula kerja yang kami lakukan 35, 40 hari lalu” kata Sarri.

“Mungkin dalam tempoh setahun kami akan berada pada tahap yang sama dengan Liverpool.”

Sebelum menanti kunjungan Liverpool di Stamford Bridge, Chelsea perlu berkunjung ke Anfield terlebih dulu, Khamis ini bagi aksi Piala Liga dengan Sarri berkata, beliau masih tidak pasti berapa banyak perubahan yang akan dilakukann­ya pada pertemuan berkenaan. AFP

 ?? Pogba ?? PEMAIN tengah Wolves, Joao Moutinho mengasak Pogba dalam perlawanan di Old Traffod Sabtu lalu. Saya bukanlah pengurus. Saya tidak boleh bercakap mengenainy­a tetapi kami seharusnya mempamerka­n taktikal yang pelbagai. Ini pendapat saya saja”
Pogba PEMAIN tengah Wolves, Joao Moutinho mengasak Pogba dalam perlawanan di Old Traffod Sabtu lalu. Saya bukanlah pengurus. Saya tidak boleh bercakap mengenainy­a tetapi kami seharusnya mempamerka­n taktikal yang pelbagai. Ini pendapat saya saja”
 ??  ?? CECH menyelamat­kan sepakan ketika menentang Everton.
CECH menyelamat­kan sepakan ketika menentang Everton.
 ??  ?? SARRI
SARRI

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia