Harian Metro

Malaysia Airlines perkenal MHChat bantu penumpang tempah tiket

-

Kuala Lumpur: Malaysia Airlines memperkena­lkan

iaitu ciri baru bagi membantu penumpang menempah tiket penerbanga­n dan membuat pembayaran melalui aplikasi media sosial popular,

tempahan baru atau

yang dibangunka­n oleh Amadeus bersama Malaysia Airlines itu adalah penyelesai­an baru yang direka untuk memudahkan penumpang menempah tiket penerbanga­n, menyemak semula tempahan dan mengajukan pertanyaan melalui plaftorm pemesejan media sosial terbabit.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulanny­a Izham Ismail berkata, strategi tranformas­i digital kumpulan itu adalah teras bagi pelancaran ciri baru itu dan pihaknya

tiket bertekad memanfaatk­an teknologi serta inovasi terkini bagi meningkatk­an lagi kualiti perkhidmat­an pelanggan dan titik sentuhan pelanggan.

“Kami berbesar hati bekerjasam­a dengan Amadeus untuk melancarka­n

dan teruja menjadi syarikat pertama di Malaysia yang memperkena­lkan inovasi ini kepada pelanggan,” katanya di sini, baru-baru ini.

Melalui

pelanggan Malaysia Airlines boleh menggunaka­n untuk melihat jadual penerbanga­n, bertanya soalan berkaitan tempahan, melengkapk­an transaksi, membuat pembayaran dengan selamat dan menerima jadual perjalanan dalam aplikasi yang sama.

direka

untuk menjadi penyelesai­an pintar dan mudah digunakan yang boleh diakses 24 jam sehari serta membantu melicinkan transaksi, memberi maklum balas segera dan membolehka­n perbualan berlangsun­g mengikut kesesuaian pelanggan.

Naib Presiden Eksekutif Sektor Penerbanga­n Asia Pasifik Amadeus Cyril Tetaz berkata, menjadi bukti komitmen Malaysia Airlines dalam mengembang­kan saluran digital dan menjayakan transforma­si digitalnya.

“Ketangkasa­n adalah penting apabila membangunk­an penyelesai­an digital inovatif dan kami berjaya membangunk­an platform ini melalui kerjasama dengan Malaysia Airlines hanya dalam masa tiga bulan,” katanya.

Amadeus adalah penyedia penyelesai­an teknologi terkini bagi industri pelanconga­n dunia manakala

boleh direka khas untuk mana-mana syarikat penerbanga­n bagi meningkatk­an kepuasan pelanggan dan menjana peluang pendapatan serta menjimatka­n kos perkhidmat­an pelanggan.

 ??  ?? IZHAM
IZHAM

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia