Harian Metro

SESAL TAK SUDAH NCT 127 ikut jejak BTS

-

Selepas kumpulan BTS mencipta fenomena di Hollywood, Amerika Syarikat dan meraih pelbagai pencapaian di sana, kumpulan NCT

127 bakal mengikut jejak mereka.

NCT 127 sudah mengesahka­n mereka muncul di acara karpet merah American Music Awards 2018 (AMAs 2018) pada 9 Oktober ini. Annyeongha­seyo! Anggota iKON, Junhoe kesal dengan kontrovers­i membabitka­nnya dengan selebriti Jepun, Takeshi Kitano sebelum ini.

Tindakanny­a memuat naik foto hadiah yang diterimany­a daripada

Takeshi mengundang kemarahan peminat di Korea Selatan kerana pelawak dan penerbit dari Jepun itu terkenal dengan sikap antiKorea.

Bagaimanap­un, Junhoe sudah membuat permohonan maaf secara terbuka sebelum ini terhadap tindakanny­a yang dikatakan tidak sensitif itu.

Ketika sidang media pelancaran album baru iKON baru-baru ini, Junhoe sekali lagi memohon maaf.

Katanya, dia amat menyesal selepas membuat ramai kecewa dengan tindakanny­a itu.

“Pertama, saya mohon maaf kerana mengecewak­an ramai peminat dan menimbulka­n kemarahan yang sangat besar. Saya mahu bermuhasab­ah diri terhadap keterlanju­ran tindakan itu.

“Saya tidak akan ulanginya pada masa depan. Saya janji akan sentiasa berhemah di hadapan semua peminat dan menceriaka­n mereka,” katanya.

Junhoe turut meminta maaf kepada anggota lain kumpulan itu dan menerimany­a sebagai pengajaran yang sangat memalukan secara peribadi.

“Insiden itu berlaku beberapa hari sebelum pelancaran album dan saya memohon maaf kepada rakan anggota lain. Saya sangat malu untuk berdepan dengan mereka dan Ketua Pegawai Eksekutif kami, Yang Hyun Suk.

“Dia turut meminta saya supaya lebih berhati-hati dan menyesali tindakan saya itu,” katanya.

Sementara itu, ketua kumpulan iKON iaitu B.I. berkata, insiden itu berlaku pada masa yang salah, namun tetap memberi

Junhoe iKON kesal muat naik foto hadiah

daripada Takeshi

Penampilan itu tentu sekali memberikan platform terbaik untuk NCT 127 mengembang­kan nama seperti BTS.

BTS menjadi kumpulan pertama dari Korea Selatan hadir ke acara itu tahun lalu.

Bukan itu saja, NCT 127 juga dijadualka­n bakal menjadi tetamu dalam program bual bicara Jimmy Kimmel Live.

Rancangan berkenaan antara program bual bicara paling berpengaru­h di Amerika Syarikat.

Tahun lalu, BTS menerima sambutan luar biasa apabila membuat kemunculan di acara terbabit.

Malah, mereka menjadi perbualan hangat dalam kalangan artis terkenal dari sana termasuk Shawn Mendes. sokongan kepada Junhoe untuk terus menjadi individu lebih baik.

“Insiden itu adalah hal yang agak malang. Namun, Junhoe benarbenar menyesal dengan tindakanny­a dan daripada memarahiny­a, lebih baik kami memberikan kekuatan kepadanya. Kami juga mahu menerima dia seadanya. “Tarikh untuk kami buat

sudah dekat. Saya mahu membantu Junhoe untuk mematangka­n diri. Sebagai abang kepadanya, kami sudah beri nasihat dan meminta dia muhasabah diri,” katanya.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia