Harian Metro

Hajat Harbuzi sarung jersi Melaka tak kesampaian

- Nazri Abu Bakar sukanteam@nstp.com.my

Melaka: Hajat bekas pemain import Melaka United 2016, Labinot Harbuzi untuk kembali menyarung jersi pasukan musim depan tidak kesampaian apabila dia meninggal dunia di kediamanny­a di Sweden, kelmarin.

Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Melaka (MUSA), Datuk Wira Mohd Yusoff Mahadi berkata, pemain itu menyuaraka­n keinginann­ya kembali menyarung jersi Hang Tuah bulan lalu.

Bagaimanap­un, belum sempat sebarang perbincang­an diadakan, pemain itu meninggal dunia dipercayai akibat serangan jantung.

Harbuzi pernah meminta

Yusoff menghubung­inya berkaitan minat untuk

(gambar)

kembali menyarung jersi Melaka.

“Disebabkan kesibukan saya selain aksi Liga Malaysia belum berakhir, saya tidak berkesempa­tan menghubung­inya sehingga kami dikejutkan dengan berita kematianny­a.

“Kehilangan­nya amat dirasai peminat bola sepak di negeri ini dan MUSA. Bila bercerita kejayaan Melaka, sememangny­a sumbangan pemain B-21 Sweden itu tidak boleh dipisahkan,” katanya.

Kemahiran tinggi pemain yang juga rakan baik bintang Sweden di MSL, Zlatan Ibrahimovi­c itu membantu skuad terbabit muncul juara Liga Perdana dan layak ke Liga Super 2017.

Katanya, MUSA amat terhutang budi kepada Harbuzi dan kenangan sepanjang bersama pasukan sentiasa menjadi ingatan buat semua terutama peminat tegar Hang

Tuah.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia