Harian Metro

Tuah sarung tangan ibu Wilder mohon maaf insiden tumbuk maskot

- AFP

„ Pepperell julang gelaran British Masters

pemulihan yang perlu dilakukan.”

Pemain Argentina berusia 30 tahun yang berkeduduk­an ranking keempat dunia menempuh musim terbaik dalam kerjayanya tahun ini, namun kini terpaksa memakai alat sokongan pada kaki kanannya.

“Ia adalah waktu yang sukar,” katanya. “Saya berasa sangat sedih. Ia adalah kecederaan yang menyebabka­n saya kehilangan kekuatan.

“Sangat sukar buat saya memikirkan mengenai pemulihan sekali lagi, saya tidak menjangkak­an perkara ini akan berlaku,” katanya. - Reuters

Beraksi dalam cuaca hujan lebat, pemain golf dari England, Eddie Pepperell menjuarai British Masters dengan sedikit pertolonga­n daripada ibunya, semalam.

Pepperell merangkul gelaran kedua Jelajah Eropah musim ini selepas membenam 72 pukulan pada pusingan terakhir yang berlangsun­g dalam keadaan cuaca basah serta berangin.

Dia menamatkan saingan dengan catatan keseluruha­n sembilan bawah par, dua pukulan mengatasi pemain Sweden, Alexander Bjork.

Namun, semuanya berlaku kerana bantuan ibunya yang memberikan dia Los Angeles: Juara heavyweigh­t tinju dunia, Deontay Wilder memohon maaf selepas melepaskan tumbukan ke atas maskot sehingga menyebabka­nnya terjatuh ketika program televisyen berlangsun­g. Wilder yang muncul di rangkaian

ESPN sepasang sarung tangan ketika pertengaha­n saingan yang menyebabka­n Pepperell mampu untuk bertahan menghadapi keadaan cuaca yang sukar itu.

“Kejayaan melakukan eagle ini perlu diberikan kepada ibu saya, Marian kerana dia memberikan sarung tangan ketika saya berjalan untuk melakukan tee pada lubang ke-10.

“Ia adalah hari yang sukar mempromosi­kan perlawanan bagi merebut gelaran itu pada Disember ini akan menentang peninju Britain, Tyson Fury dan diminta untuk melakukan demonstras­i kekuatan tumbukanny­a dengan menumbuk maskot lelaki yang memakai kostum bertema burrito.

Tumbukan itu menyebabka­n lelaki yang memakai maskot itu terjatuh ke lantai dan ESPN menafikan laporkan yang mengatakan mangsa mengalami patah rahang.

“Saya dengan rendah hati memohon maaf kepada lelaki yang berani itu kerana membuatkan dia cedera (jika ia benar),” kata Wilder dalam laman sosial Instagram.

“Saya kagum dan menghormat­inya kerana keberanian dalam keadaan cuaca sebegini, saya tidak dapat memukul dengan baik sejak awal dan bukanlah satu perkara yang diingini.

“Saya tidak dapat tidur dengan nyenyak sepanjang dua hari lalu. Sukar untuk tidak memikirkan mengenai golf kerana saya mendahului sepanjang minggu.

“Saya memberikan segala yang termampu untuk pertanding­an ini. Saya terpaksa dan kesanggupa­nnya untuk ditumbuk.

“Jika benar @nacionespn saya secara peribadi mahu menjemput anda menyaksika­n perlawanan saya pada 1 Disember ini.”

Sementara itu Wilder turut menyangkal laporan yang mengatakan dia tidak tahu ada orang di dalam kostum itu. berkerja keras sepanjang masa dan menang di kejohanan ini sangat berbaloi.”

Lucas Herbert dari Australia dan Jordan Smith (England) ketinggala­n dua pukulan, dengan pemain tuan rumah, Justin Rose membenam 70 pukulan untuk menamatkan saingan di kedudukan kelapan dengan tiga bawah par.

“Apa saja laporan yang mengatakan saya tidak tahu bahawa ada orang di dalamnya adalah tidak tepat,” kata Wilder di Instagram.

Wilder, adalah juara Pertanding­an Tinju Dunia belum pernah tewas dalam 40 perlawanan sebelum ini. Dia akan bertarung dengan Fury di Los Angeles pada 1 Disember ini. - AFP

 ??  ?? AKSI Del Potro di Shanghai dengan lutut berbalut.
WILDER
AKSI Del Potro di Shanghai dengan lutut berbalut. WILDER
 ??  ?? PEPPERELL (duduk)
kEejaTyaRa­nO bersama keluarga.
PEPPERELL (duduk) kEejaTyaRa­nO bersama keluarga.
 ??  ?? WILDER (kanan) selepas menumbuk maskot sehingga terjatuh ketika program televisyen berlangsun­g.
WILDER (kanan) selepas menumbuk maskot sehingga terjatuh ketika program televisyen berlangsun­g.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia