Harian Metro

RATU CANTIK TURUT MAUT Menyanyi, ketawa ke hospital sebelum meninggal dunia

- Agensi

„ Antara mangsa yang korban dalam nahas helikopter pemilik Leicester City

London: Tawa dan nyanyian budak perempuan yang ketika ke hospital di sini, untuk pemeriksaa­n kini menjadi kenangan kepada ibu bapanya apabila remaja itu meninggal dunia selepas diberi suntikan bius untuk menjalani imbasan MRI.

Ibu bapa remaja berusia 14 tahun itu, Sarah dan Nathan, terkejut selepas pihak hospital memberitah­u anak mereka, Alice Sloman, meninggal dunia ketika proses imbasan di Hospital Torbay, England.

Alice yang sering sakit kepala, menjalani imbasan itu pada 16 Oktober lalu, kerana doktor mengesyaki ada air di dalam otaknya.

Menurut laporan Mireor, selepas diberi suntikan bius, dia tiba-tiba mengalami serangan jantung menyebabka­n berlaku kekurangan oksigen ke otak menyebabka­n organ gagal berfungsi.

Pelajar itu meninggal dunia selepas tiga hari terlantar dan bergantung kepada mesin sokongan hidup di Hospital Kanak-kanak Bristol Royal.

Bekas ratu cantik Thailand antara mangsa yang terbunuh bersama pemilik kelab bola sepak Leicester City, Vichai Srivaddhan­aprabha selepas helikopter yang dinaiki mereka terhempas.

Nursara Suknamai menduduki tempat kedua dalam pertanding­an Miss Universe Thailand 2005 dan mendapat pujian ramai ketika menyertai pertanding­an Miss Photogenic di Bangkok pada tahun yang sama.

Mail Online melaporkan,

Sarah berkata, perkara yang sepatutnya dilakukan untuk mencari punca masalah kesihatan anaknya itu bertukar menjadi tragedi.

“Doktor memberitah­u kami supaya bersiap sedia untuk menerima berita buruk.

“Anak saya ke hospital sambil menyanyi, ketawa dan membuat kelakar, namun tidak pulang selepas itu.

“Ia seperti bangun tidur dengan mimpi ngeri setiap pagi. Selepas menjaganya sepenuh Nursara bersama seorang lagi pembantu Vichai, Kaveporn Punpare dan dua juruterban­g, Eric Swaffer, 53, dan Izabela Roza Lechowicz, 46, disahkan maut dalam nahas berkenaan.

Nursara juga aktif di media sosial dan sering memuat naik gambarnya mengembara di seluruh dunia termasuk Itali, Jepun dan Greece.

Selepas kelab bola sepak itu mengeluark­an kenyataan rasmi mengenai mangsa masa, saya kini hilang arah.

“Saya masih menyimpan wang 10 pound (RM53) yang diberi pengasuhny­a untuk membeli permainan dan coklat selepas keluar hospital,” kata Sarah yang mempunyai anak berusia 19, 12 dan enam tahun.

Alice mempunyai beberapa masalah kesihatan termasuk autism, masalah penglihata­n dan hipermobil­iti.

Pihak hospital sedang menyiasat punca kematianny­a. - Agensi yang terbunuh, akaun media sosial Nursara dihujani ucapan takziah daripada pengikutny­a.

“Semoga kamu berehat dengan aman malaikat cantik,” kata seorang pengikut.

Semua mangsa termasuk billionair­e Thailand itu terbunuh selepas helikopter yang dinaiki mereka terhempas tidak lama selepas berlepas dari Stadium King Power di Leicester pada Sabtu lalu.

Vichai membeli Leicester City pada 2010 dan sangat disayangi penyokong selepas membawa kelab itu menjuarai Liga Perdana Inggeris buat kali pertama pada 2016.

Sementara itu, pakar mengesyaki kerosakan pada kipas belakang menyebabka­n helikopter AgustaWest­land itu berpusing dan tiada juruterban­g yang mampu mengawalny­a.

Swaffer juga dianggap sebagai wira kerana dia dipercayai mengemudi helikopter itu untuk terhempas di tempat letak kereta jauh daripada ratusan penyokong yang berjalan keluar selepas perlawanan berakhir.

 ??  ?? ORANG ramai meletakkan bunga di Stadium King Power, Leicester sebagai tanda berkabung atas kematian Vichai dan empat mangsa yang lain. - EPA NURSARA adalah bekas Ratu Cantik Thailand. - Agensi
ORANG ramai meletakkan bunga di Stadium King Power, Leicester sebagai tanda berkabung atas kematian Vichai dan empat mangsa yang lain. - EPA NURSARA adalah bekas Ratu Cantik Thailand. - Agensi
 ??  ?? ALICE mempunyai beberapa masalah termasuk autism. - Agensi
ALICE mempunyai beberapa masalah termasuk autism. - Agensi

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia