Harian Metro

Kasut RM5 juta

-

Petaling Jaya: Sepasang kasut ini bernilai hampir RM5 juta, bertatahka­n 1,188 butir berlian dengan berat 88.88 gram.

Tidak hairan jika kasut hasil keluaran jenama terkenal Lewre Bespoke itu menerima penghargaa­n daripada

yang mengiktira­fnya sebagai sepasang kasut perkahwina­n paling mahal di Malaysia.

Pembuatan kasut berkenaan turut mendapat kerjasama daripada Cartivia Itali yang terbabit dalam penghasila­n batu berlian pada kasut berkenaan.

Mengambil masa hampir enam bulan, reka bentuk kasut terbabit juga inspirasi daripada koleksi terbaru kasut Lewre Bespoke yang berkonsepk­an koleksi premium

Pengasas Lewre Bespoke, Datuk Lewre Lew berkata, dia sangat gembira dan tidak menyangka kerjasama dengan Cartivia berjaya membawa jenama Lewre sehingga ke peringkat Malaysia Book of Records.

“Lebih 20 tahun dalam industri fesyen kasut, pasti ia satu pencapaian membanggak­an buat saya apabila diiktiraf

“Pada awalnya saya hanya bercadang menghasilk­an sepasang kasut perkahwina­n dengan tambahan berlian supaya tampak lebih mewah.

“Tidak sangka ia mendapat maklum balas yang baik daripada

dan terhasilla­h kasut mewah ini.

“Kerjasama dengan Cartivia pastinya satu kenangan manis dan berharap dapat melakukan kerjasama lebih menarik pada masa depan,” katanya pada majlis pelancaran kasut mewah berkenaan di pusat beli-belah, semalam.

Turut berkenan berangkat ke majlis itu ialah Sultanah Pahang, Sultanah Kalsom.

Orang ramai yang ingin membuat tempahan atau melihat koleksi kasut ini boleh mengunjung­i galeri Lewre Bespoke di pusat beli-belah The Gardens Mall.

 ??  ?? KASUT termahal yang direka Lew bertatahka­n berlian dari Cartivia Italy bernilai RM5 juta diiktiraf Malaysia Book of Records.
KASUT termahal yang direka Lew bertatahka­n berlian dari Cartivia Italy bernilai RM5 juta diiktiraf Malaysia Book of Records.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia