Harian Metro

Lopetegui dipecat Gol Icardi bantu benam Lazio

- AFP

„ Solari diberi tugas sementara kendali Real

Real Madrid memecat pengendali­nya, Julen Lopetegui hanya selepas 139 hari mengendali­kan kelab gergasi Sepanyol itu, umum kelab itu awal pagi semalam.

Lopetegui dilantik pada Jun lalu, namun selepas menempuh lima kekalahan dalam tujuh perlawanan, dengan yang terbaru dibelasah 5-1 oleh Barcelona, Real membuat keputusan drastik untuk memecatnya.

Ketika ini, jurulatih pasukan B Real, Santiago Solari diberi tugasan sementara menguruska­n skuad utama kelab berkenaan.

Keputusan itu diumumkan berikutan selepas mesyuarat lembaga pengarah kelab berkenaan, awal pagi semalam.

Kenyataan kelab itu berkata: “Keputusan ini, yang dibuat pihak atasan atas rasa tanggungja­wab, bertujuan untuk mengubah nasib pasukan, ketika peluang masih terbuka untuk mencapai sasaran awal.”

“Lembaga pengarah memahami

Inter

(gambar)

masuk gol pembukaan selepas 28 minit permainan dengan Marcelo Brozovic menambah gol kedua sebelum rehat.

Pemain Argentina itu meledak gol keduanya dan ketiga pasukan pada minit ke-70 di Stadium Olimpico wujud masalah daripada segi barisan kejurulati­han Real Madrid, apatah lagi seramai lapan pemain kita tercalon dalam anugerah Bola Emas. Ia sesuatu yang pernah terjadi dalam sejarah kelab ini berdasarka­n keputusan yang diperoleh setakat ini.”

Solari yang juga bekas pemain sayap Los Blancos akan mengemudi pasukan utama bermula semalam, untuk persiapan mengharung­i aksi Copa del Rey menentang Melilla, hari ini.

Sepanjang dua musim bersama Castilla, Solari berjaya mengemudi mereka menamatkan saingan Segunda Divisyen B di kedudukan ke-11 dan kelapan.

Difahamkan, bekas pengendali

Chelsea, Antonio Conte menjadi calon utama sebagai pengganti tetap Lopetegui, walaupun perbincang­an awal tidak berjalan lancar. untuk Inter yang mengumpul Empoli 2-1 pada Sabtu dengan 22 mata daripada 10 perlawanan, kedua-dua gol dijaringka­n memintas Napoli Cristiano Ronaldo. berdasarka­n perbezaan “Kami berada di landasan gol. yang betul,” kata Icardi selepas Napoli kendalian kemenangan liga keenam Carlo Ancelotti berturut-turut pasukannya diikat dan gol keenam liga dirinya musim ini.

“Saya berada pada prestasi terbaik bersama Inter. Kami bermain baik, selain perlawanan dengan Barcelona (kekalahan 2-0 Liga Juara-Juara), dan mahu melakukan dengan lebih baik.

“Kami bukan anti-Juventus, kami hanya beberapa langkah untuk mencapai apa yang mereka lakukan beberapa tahun kebelakang­an ini, tetapi kami gembira dengan apa yang kami lakukan.” - AFP 1-1 oleh Roma pada Ahad lalu.

Inter dan Napoli masing-masing ketinggala­n enam mata di belakang Juventus yang menewaskan

 ??  ?? SOLARI
SOLARI
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia