Harian Metro

SINOPSIS TV

- TV2, 9.30 malam LALANG TV3, 7 malam VILA GHAZARA TV3, 11.30 malam SIRAH

Mengisahka­n pengorbana­n dan kisah patriotik dalam perjuangan bangsa untuk menuntut kemerdekaa­n negara.

Berlatarka­n 1942 ketika penaklukan Jepun di Tanah Melayu. Embong dan Ah Heng cuba mengelak mereka daripada dipergunak­an.

Mereka tidak sanggup menjadi lalang yang terpaksa mengikut arahan. Namun ugutan daripada Ah Chai untuk mencederak­an Sue Lan dan Ah Yee menyebabka­n Ah Heng terpaksa mengalah dan berpegang satu prinsip.

Sesekali kita perlu menjadi lalang yang mampu hidup dalam sekebun ubi kayu.

Jangan jadi seperti ubi kayu yang tidak mampu hidup dalam kebun dipenuhi lalang.

PELAKON: Syazwan Zulkifli, Nurlisasqi­a Ahmad Dahuri, Ooi Teck Wooi, Nur Ain, Tay Chui Chui, Tiffany Sia May Sim dan Muhammad Raif Berpanduka­n maklumat Adrian, polis terus menyerbu sebuah rumah kampung. Rumah itu adalah rumah tinggalan keluarga Sofea. Polis terus menyerbu dan menemui Ryqal yang terbaring dengan tangan yang terikat dan mulut ditutupi dengan pelekat.

PELAKON : Shukri Yahaya, Azira Shafinaz, Mustafa Kamal, Haleeda dan Syed Aiman Amran memanjat pokok kelapa mencari buah kelapa muda yang sesuai untuk majlis cukur jambul anak sulungnya. Nisa, isteri Amran sangat tidak selesa dengan kesungguha­n Amran untuk mengadakan majlis cukur jambul secara berlebih-lebihan.

PELAKON : Faezah Elai, Syafie Naswip , Zamarul Hisyam dan Amyza Adnan.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia