Harian Metro

EDISI TERHAD

- Lizam Ridzuan lizamridzu­an@nstp.com.my

Benelli RFS 150iLE

tampil ciri baharu

Sementara itu, enjin turbo tunggal 2.0L boleh didapati pada varian Wildtrak 4x2 dan Ranger XLT+ baharu dengan transmisi automatik 10 kelajuan menawarkan kuasa maksimum 180PS dan tork 420Nm.

Varian XL dan

XLT menggunaka­n enjin turbodiese­l 2.2L menawarkan kuasa maksimum 160PS manakala 385Nm untuk daya kilas dan dipadankan bersama transmisi manual atau automatik enam kelajuan.

Antara ciri terbaharu diperkenal­kan ialah Bantuan Pra Pelanggara­n Ford menggunaka­n Sistem Brek Kecemasan Autonomi Tampil lebih menarik, Benelli RFS 150iLE kini hadir dengan grafik baharu edisi terhad dan hanya dikeluarka­n 5,000 unit untuk pasaran tempatan.

Grafik motosikal diinspiras­ikan daripada Inter Urban dengan Pengesan Kenderaan dan Pejalan Kaki yang berfungsi pada kelajuan 3.6 kilometer sejam (km/j) ke atas.

Amaran dan Bantuan Keluar Laluan, Kawalan Meluncur Bolehsuai dan Amaran Pelanggara­n Depan turut ditawarkan pada Ranger baharu manakala Parkir Selari Separa Automatik pertama dalam segmennya boleh didapati pada varian Wildtrak 4x4.

Varian Wildtrak dan XLT+ turut memperkena­lkan ciri Pengangkat Pintu But yang pertama dalam kelas pikap.

Rekaan luaran lebih segar apabila tampil dengan rekaan gril baharu, lampu nyalaan siang (DRL) LED dan lampu utama jenis HID.

Ranger XLT menerima kemasan krom dan kemasan Monument pada Ranger Wildtrak selain warna baharu Oren Saber.

Ruang dalaman turut dipertingk­atkan dengan sistem maklumat SYNC 3 bersaiz lapan inci pada varian Ranger XLT+ dan Wildtrak yang serasi dengan Apple CarPlay dan Android Auto.

Varian Ranger baharu ditawarkan pada harga bermula RM90,888 untuk XL, RM109,888 (XLT), RM124,888 (XLT+) dan RM134,888 (Wildtrak).

Sebagai tawaran terawal sehingga 31 Disember, seramai 888 pelanggan pertama yang mendaftark­an Ford Ranger baharu bakal menerima baucar barangan elektrik bernilai RM1,000.

 ??  ?? RUANG kabin kemas.
ENJIN Bi-Turbo berkuasa dalam kelasnya. MAMPU mengharung­i air.
PAPAN pemuka menarik.
TRANSMISI 10 kelajuan.
RUANG kabin kemas. ENJIN Bi-Turbo berkuasa dalam kelasnya. MAMPU mengharung­i air. PAPAN pemuka menarik. TRANSMISI 10 kelajuan.
 ??  ?? WARNA baharu lebih ranggi.
WARNA baharu lebih ranggi.
 ??  ?? TAMPIL menarik.
TAMPIL menarik.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia