Harian Metro

Kemenangan beremosi Leicester buat Vichai

-

Cardiff: Skuad Leicester yang masih berkabung menghadiah­kan kemenangan 1-0 penuh emosi di Cardiff kepada mendiang Vichai Srivaddhan­aprabha dan akan terbang ke Thailand bagi menghadiri upacara pengebumia­n pemilik kelab itu. Jutawan Thailand Vichai

antara 3-2 di Molineux, kelmarin.

Pochettino turut berharap anak buahnya belajar sesuatu penting daripada pertembung­an sengit itu yang menyaksika­n mereka hampir mensia-siakan kelebihan tiga gol.

Namun pengendali Spurs itu turut memuji kualiti semangat juang pemain-pemainnya selepas bekas pertahanan England Gary Neville melabelkan Tottenham sebagai pasukan yang lembik. lima yang terkorban apabila helikopter mereka terhempas di luar Stadium King Power selepas perlawanan menentang West Ham Sabtu lalu.

Perlawanan di Cardiff lebih tertumpu kepada penghargaa­n buat pengerusi Leicester itu tetapi bekas juara

“Apabila seseorang memberikan pendapat anda perlu menghormat­i pendapat berkenaan,” kata Pochettino.

“Tetapi ya, saya gembira dari awal lagi.

“Sejak saya tiba di sini, kami membentuk budaya yang bagus mengenai perjuangan dan keyakinan. Sukar untuk membinanya tetapi saya amat gembira.

“Ini adalah pasukan yang tampil yakin pada setiap perlawanan. Kami boleh Liga Perdana Inggeris berkenaan tetap fokus mencapai kemenangan tipis yang melonjakka­n mereka ke tangga ke-10.

Detik penentuan hadir selepas 10 minit babak kedua bermula apabila pemain sayap Demarai Gray meledak gol kemenangan menewaskan menang atau kalah tetapi kami berjuang habis-habisan dan hari ini usaha itu menakjubka­n.”

Harry Kane menjadikan kedudukan 3-0 pada minit ke-61 selepas Erik Lamela dan Lucas Moura menjaringk­an gol di babak pertama.

Bagaimanap­un, dua penalti lewat daripada Wolves menjadikan keadaan kembali genting namun Spurs berjaya bertahan hingga wisel penamat. –

AFP penjaga gol Neil Etheridge selepas mendapat umpanan rendah Ben Chilwell.

Gray mendongak ke langit dan semua pemain Leicester, termasuk penjaga gol Kasper Schmeichel, berkumpul meraikan jaringan terbabit.

Penjaring gol tunggal itu bagaimanap­un tidak terlepas daripada layangan kad kuning apabila dia membuka jersinya untuk mendedahka­n kemeja-T yang tertulis “Untuk Khun Vichai.”

Schmeichel yang mengalirka­n air mata ketika pemain-pemain Leicester dan kakitangan pasukan bertafakur seminit di tengah padang sebelum sepak mula, berkata situasi berkenaan terlalu sukar untuk ditangani dirinya dan rakan sepasukan.

“Ia hari yang penuh emosi dan kami gembira dapat meraih tiga mata untuknya,” kata pemain Denmark itu.

“Setiap pemain mahu beraksi dan kemudian menghadiri upacara pengebumia­n itu.

“Kami gembira berjaya mengharung­i perlawanan sukar ini dan membawa kemenangan ke Thailand dan berharap ia dapat membuatkan keluargany­a bangga.”

Sebahagian besar pemain Leicester dan pengendali­nya Claude Puel akan terbang ke Thailand bagi upacara berkenaan sebagai penghormat­an kepada Vichai yang mencetus kemenangan epik buat kelab pada 2016. – AFP

 ??  ?? PEMAIN Tottenham meraikan kemenangan ke atas Wolves.
POCHETTINO
PEMAIN Tottenham meraikan kemenangan ke atas Wolves. POCHETTINO
 ??  ?? JAMIE Vardy (kiri) berkongsi kesedihan bersama James Maddison atas pemergian Vichai yang terkorban dalam nahas helikopter
JAMIE Vardy (kiri) berkongsi kesedihan bersama James Maddison atas pemergian Vichai yang terkorban dalam nahas helikopter
 ??  ?? GRAY (tengah) rai jaringan bersama rakan sepasukan.
GRAY (tengah) rai jaringan bersama rakan sepasukan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia