Harian Metro

16 lelaki bebas dengan ikat jamin

-

Kiara di kawasan berhampira­n dan mengunci pintu kediaman hingga memaksa kami memecahkan pintu,” katanya.

Beliau berkata, siasatan mendapati semua pusat terbabit menawarkan khidmat B2B dengan harga serendah RM50 hingga RM150 bagi tempoh 45 minit.

Menurutnya, tukang urut ditempatka­n di rumah penginapan berasingan bagi mengelakka­n dikesan pihak berkuasa.

Beliau berkata, semua pusat urut berkenaan sudah beroperasi terlalu lama dan dianggap kebal, malah banyak kali dikenakan tindakan kerana terbabit dalam aktiviti tidak bermoral.

Katanya, kesemua wanita Sekumpulan 16 lelaki yang ditahan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dipercayai terbabit dalam aktiviti seks songsang di sebuah apartmen dua tingkat di Bandar Baru Bangi, Selangor, Jumaat lalu, dibebaskan selepas dijamin, kelmarin.

Pengarah JAIS Datuk Haris Kasim ketika dihubungi mengesahka­n pembebasan semua lelaki terbabit.

Katanya, lelaki berusia 18 hingga 30 tahun terbabit dibebaskan dengan jaminan sementara menunggu siasatan dan sebutan kes di mahkamah.

Bagaimanap­un beliau tidak dapat mengulas lanjut berhubung kes berkenaan berikutan tidak mahu mengganggu proses siasatan.

Difahamkan, semua lelaki itu dijamin oleh waris masing-masing sementara siasatan dilengkapk­an untuk sebutan kes di

Mahkamah Syariah.

Semalam, Metro Ahad melaporkan JAIS menahan sekumpulan lelaki sedang leka berhibur dalam keadaan bogel di sebuah apartmen dua tingkat di Bandar Baru Bangi, Selangor pada jam 10.15 malam, Jumaat lalu.

“Kes disiasat mengikut Akta Antipemerd­agangan Orang dan Antipenyel­udupan Migran (ATIPSOM) 2007, Akta Imigresen 1959/1963 dan Akta Passport 1966,” katanya.

Beliau berkata, pihaknya turut mengeluark­an tujuh borang saman saksi kepada pelanggan di premis terbabit.

 ?? Mustafar ?? TUKANG urut yang ditahan dalam operasi JIM di Bahau, semalam. Ada beberapa tukang urut melarikan diri ke rumah penginapan di Kawasan Perniagaan Kiara di kawasan berhampira­n dan mengunci pintu kediaman”
Mustafar TUKANG urut yang ditahan dalam operasi JIM di Bahau, semalam. Ada beberapa tukang urut melarikan diri ke rumah penginapan di Kawasan Perniagaan Kiara di kawasan berhampira­n dan mengunci pintu kediaman”
 ??  ?? HARIS
HARIS
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia