Harian Metro

MEWAH BERPRESTAS­I

- Mohd Razlan Salleh mrazlan@hmetro.com.my

ETCM perkenal Nissan Almera siri hitam lebih sporty

Edaran Tan Chong

Motor Sdn Bhd (ETCM) memperkena­lkan Nissan Almera Siri Hitam baharu, model kedua diperkenal­kan selepas model Navara yang menerima sambutan menggalakk­an daripada orang ramai.

Sedan popular ini dilengkapi gril depan, penutup cermin sisi, spoiler trunk lid dan rim aloi 15 inci berwarna hitam selain padanan Aerokit serba baharu Titanum Gelap rekaan khas Tomei Powered dari Jepun.

Ruang dalaman turut dipertingk­atkan bersama tempat duduk kulit dengan kemasan titanium gelap rekaan terbaru, paparan skrin audio Clarion 6.75 inci dengan kamera undur, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto.

Sebagai tambahan, Nissan Almera Siri Hitam dilengkapi filem penghalang haba solar Garddan, perakam video pemanduan (DVR) dengan sudut luas 150 darjah.

Pengarah Jualan dan Pemasaran ETCM, Christophe­r Tan berkata, Almera adalahanta­ra model terlaris Nissan di negara ini.

“Dengan pengenalan Nissan Almera Siri Hitam baharu, ia memiliki gaya, penampilan dan keperibadi­an tersendiri.

“Warna hitam pada aksesori jentera menjadikan­nya lebih menyerlah dan mengancam,” katanya.

Model edisi khas

Rekaan luaran dengan bayangan bentuk kotak menjadi elemen keunikan AMG G 63 terutama pada bahagian bonet, ensel pintu luar, pemegang pintu teguh, lampu hadapan bulat, jalur perlindung­an teguh yang disisipkan warna hitam berkilau dan lambang AMG, tayar simpanan pada bahagian pintu belakang dengan bekas besi dan logo tiga bintang.

Kemantapan rekaan diteruskan pada bahagian hadapan yang menyerlahk­an gaya G 63 seperti rekaan gril radiator dan bampar dengan salur masuk udara luas AMG yang diberi kemasan perak serta lampu hadapan LED berprestas­i tinggi menggunaka­n tenaga elektrik rendah untuk kelebihan penggunaan jangka masa panjang.

Bahagian dalaman ciri terkini dengan konsol tengah yang direka semula serta stereng sport pelbagai fungsi, sistem Pemanduan Pintar dengan Pakej Bantu Pemandu, kualiti hiburan dan bunyi daripada Burmester Surround, Pakej Parkir serta Keyless Go.

Kehebatan prestasi juga ditawarkan untuk model

GLC 63 dan GLC 63 Coupe dengan kedua-duanya mampu menghambur­kan

510 hp dengan tork puncak 700Nm.

Model GLC juga dilengkapi berkenaan masih mengekalka­n enjin 1.5L empat silinder HR15DE dengan sistem Continuous­ly Variable-Valve Timing Control (CVTC) menawarkan pecutan dan penjimatan bahan api mengagumka­n.

Untuk varian VL, ciri kekunci pintar (i-Key) dengan transmisi sembilan kelajuan MCT Speedshift AMG dengan dua pengecas turbo ia mampu memecut dari sifar ke 100km/j dalam tempoh 3.8 saat serta kelajuan maksimum mencecah 270km/j.

SUV premium saiz pertengaha­n ini juga didatangka­n dengan empat mod pemanduan

AMG Dynamic Select iaitu ‘Comfort’, ‘Sport’, ‘Sport

Plus’ dan ‘Individual’ dengan ciri suspensi AMG Sports bersama ‘Air Body Control’ dan penyerap boleh laras adaptif.

Ia ditambah dengan Prestasi AMG 4Matic+ pacuan semua roda dengan penyaluran daya tujahan penuh dan pada gandar belakang dengan perbezaan gelinciran terhad serta sistem brek prestasi tinggi untuk kawalan menyeluruh bagi pemanduan dinamik.

Bahagian luaran menyerlahk­an lagi ciri Prestasi Mercedes-AMG dengan gril Panamerica­na yang khusus dipasang pada kereta sport daripada dengan Sistem Kemasukan Tanpa Kunci, Butang Penghidup Enjin dan Kawalan Suhu Automatik adalah ciri standard.

Nissan Almera Siri Hitam hadir dalam lima warna iaitu Hitam Diamond, Putih Brilliant, Perak Tungsten, Emas Bronze dan warna baharu Hijau Titanium Olive.

Semua model ini hadir dengan jaminan lima tahun dan perbatuan tanpa had manakala jaminan aksesori adalah selama tiga tahun atau 100,000 kilometer (km), yang mana terdahulu.

Sementara itu, pemilik Nissan Almera sedia ada yang berminat menaik taraf jentera mereka dengan Aerokit TOMEI serba baharu boleh menghubung­i talian 034047 8786 atau menghantar emel ke alamat tomei@ tanchonggr­oup.com.

mdel AMG GT, pelantar hadapan lebar diinspiras­ikan daripada sayap jet serta ‘spitter’ besar menyerlahk­an gaya baharunya.

Pengagihan ruang gril yang kemas memberikan teknologi sejukan gaya baharu yang diketengah­kan daripada sukan permotoran juga membezakan ia daripada model GLC yang lain.

Pakej AMG Night menambahka­n gaya perlumbaan dengan ciri warna hitam berkilau pada roda AMG 21 inci dan pada bahagian dalaman kerusi sport kulit Nappa dan Artico pada papan pemuka serta tali pinggang keledar warna merah membuatkan ia tampil premium.

Hadir ketika pelancaran ialah Naib Presiden Jualan dan Pemasaran MBM, Mark Raine yang mengumumka­n untuk pasaran Malaysia Mercedes-AMG GLC 63 S dijual pada harga RM915,888, Mercedes-AMG GLC 63 S Coupe (RM933,888) dan Mercedes-AMG G 63 (RM1.46 juta).

 ??  ?? BAHAGIAN hadapan menarik.
BAHAGIAN belakang dengan
kemasan gelap. RIM bersaiz 15 inci.
Ciri aerodinami­k dipertingk­atkan dengan sentuhan Tomei Powered.
BAHAGIAN hadapan menarik. BAHAGIAN belakang dengan kemasan gelap. RIM bersaiz 15 inci. Ciri aerodinami­k dipertingk­atkan dengan sentuhan Tomei Powered.
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia