Harian Metro

‘ANGGAP SATU DOA’

- Izzali Ismail sukanteam@nstp.com.my

 Azmeer beri bayangan kembali ke Kedah

Pemain pertahanan Azmeer Yusof menganggap impian penyokong Kedah yang mahukan beliau kembali menyarung jersi skuad Lang Merah untuk saingan Liga Malaysia musim 2019 sebagai satu doa.

Pemain berusia 28 tahun yang pernah menyarung jersi Kedah pada musim 2016 membuat pengumuman peribadi meninggalk­an Kuala Lumpur melalui laman Instagram miliknya minggu lalu, sekali gus mencetuska­n tanda tanya mengenai haluan baharu yang memungkink­an dia kembali ke Kedah untuk musim 2019.

Dalam perkembang­an sama, Azmeer turut berterimak­asih kepada Presiden Persatuan Bolasepak Kuala Lumpur (KLFA), pengurusan, jurulatih serta rakan sepasukan sepanjang bersama pasukan digelar

itu. Sementara itu, menurut Pengerusi Kelab Penyokong Puaka Jerai (PJFC), Zulkifli Hashim, sebaik Azmeer menyatakan hasrat meninggalk­an Kuala Lumpur, dia seolah-olah memberi isyarat bakal kembali ke Kedah walaupun tidak dinyatakan secara langsung.

“Kenyataan Azmeer itu dibalas penyokong yang memintanya kembali ke Kedah pada musim hadapan.

“Daripada apa diluahkan Azmeer, dia menganggap harapan dan pertanyaan penyokong untuk kembali ke Kedah itu sebagai satu doa dan itulah menguatkan lagi keyakinan kami yang beliau mungkin akan kembali ke Kedah.

“Azmeer menunjukka­n kesungguha­n tinggi bersama Kedah dan beraksi dengan cemerlang hingga membawa Kedah ke pentas final dan seterusnya menjulang Piala Malaysia pada musim 2016 lalu,” katanya.

 ?? FOTO: MOHD KHAIRUL HELMY MOHD DIN ?? AZMEER (kanan) diasak pemain MIFA, S Cheevaanes­waran pada perlawanan Liga Perdana 2017.
FOTO: MOHD KHAIRUL HELMY MOHD DIN AZMEER (kanan) diasak pemain MIFA, S Cheevaanes­waran pada perlawanan Liga Perdana 2017.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia