Harian Metro

Izzue Islam, Janna Nick jadi duta DFKL 2019

- Syanty Octavia Amry soctavia@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Bertemakan Positif Selalu, penganjura­n Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL) yang memasuki tahun keenam diteruskan dengan memperkena­lkan pelakon Izzue Islam dan Janna Nick sebagai duta DFKL 2019.

DFKL kali ini terus menyediaka­n program sesi uji bakat, siri jelajah, sesi kongsi idea, pertanding­an drama pendek dan undian atas talian yang dibuka untuk orang ramai serta diakhiri dengan kemuncak Malam Anugerah DFKL 2019.

Komponen DFKL 2019 seperti sesi kongsi idea dan pertanding­an drama pendek khususnya juga menyelami tema ‘Realiti Dunia Sebenar Media Sosial’.

Pengurus Besar, Pengurusan Jenama dan Rancangan (TV3 & TV9), Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Siti Nurlisia Mohd Nazri berkata, beberapa pembaharua­n juga dibuat bagi menyuntik elemen kelainan.

Katanya, DFKL 2019 mengetenga­hkan beberapa pembaharua­n dalam memartabat­kan dunia seni lakonan tanah air.

“Antaranya pembaharua­n pada bengkel dianjurkan yang kini hanya terbuka untuk 10 hingga 20 peserta uji bakat siri jelajah DFKL 2019.

“Dengan hanya memfokuska­n kepada kumpulan kecil ini, kami boleh terapkan lebih banyak ilmu secara lebih dekat.

“Bakat baru juga akan disaring berdasarka­n komitmen, disiplin, keyakinan dan minat mereka untuk ke peringkat seterusnya,” katanya dalam taklimat media DFKL 2019 di Theatrette, Balai Berita NSTP, Bangsar di sini, semalam.

Penyanyi nasyid, Suhaimi Saad membuat laporan polis, kelmarin, selepas menerima ugutan bunuh daripada seorang individu di laman Facebook miliknya.

Suhaimi ketika dihubungi berkata, laporan itu dibuat sebagai ikhtiar dan usahanya untuk memahamkan netizen bahawa ugutan bunuh bukanlah suatu perkara yang boleh dibuat sebagai gurauan.

“Ia adalah jenayah berat. Berpada-padalah dalam menulis komen. Jangan terlalu mengikut nafsu sehingga memakan diri.

“Saya dan isteri sudah buat laporan polis terhadap ugutan bunuh itu di Balai Polis Kota Bharu, petang semalam (kelmarin).

Siasatan sedang dijalankan dan doakan yang baik-baik,” katanya.

Katanya, individu yang

 Suhaimi Saad terima ugutan bunuh di Facebook

 ??  ?? KOMEN berbaur ugutan di laman Facebook milik Suhaimi.
SUHAIMI membuat laporan di Balai Polis Kota Bharu, kelmarin.
KOMEN berbaur ugutan di laman Facebook milik Suhaimi. SUHAIMI membuat laporan di Balai Polis Kota Bharu, kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia