Harian Metro

Fenomena ‘supermoon’

-

‘kekasih’ malah Lagerfeld pernah menyatakan sanggup mengahwini­nya jika tidak melanggar undang-undang.

Menurut Daily Mail, Choupette tidak ubah seperti diva apabila turut sering digunakan dalam pelbagai kempen model dan pengiklana­n sejak 2012 termasuk kereta Opel serta barangan solekan.

Chanel juga pernah mengeluark­an koleksi ‘Choupette in Love’ yang diinspiras­ikan mata kucing berkenaan.

Malah kucing bermata biru itu juga menjadi inspirasi untuk banyak rekaan Lagerfeld termasuk koleksi pakaian malah lilin wangi memaparkan potretnya bernilai lebih AS$250 (RM1,016).

Kucing yang mempunyai lebih 128,000 pengikut di Instagram itu memiliki dua amah yang ditugaskan menjaga dan melayannya, tukang masak, pendandan serta koleksi rantai berlian.

Choupette juga memperoleh lebih £2.3 juta (RM12 juta) dalam hanya setahun bagi dua kempen pengiklana­n iaitu produk kecantikan Jepun, Shu Uemura dan kereta Jerman, Vauxhall.

Tahun lalu, ketika satu temu bual, Lagerfeld memberitah­u antara bakal pewaris hartanya adalah Choupette dan anak pembaptisa­nnya, Hudson Kroenig, 11, yang juga model Chanel.

Le Figaro melaporkan, mengikut undang-undang Jerman, Choupette boleh mewarisi harta berkenaan jika dilantik sebagai ‘pewaris’ melalui yayasan atau pertubuhan.

Tidak diketahui siapa akan menjaga

Choupette susulan kematian Lagerfeld.

 ??  ?? GAMBAR bulan ketika fenomena ‘supermoon’ yang dirakam di Guadalajar­a, Jalisco, Mexico, malam kelmarin. Fenomena ‘supermoon’ ialah bulan mengambang penuh berada pada kedudukan paling dekat dengan bumi menyebabka­n bulan kelihatan lebih besar dan lebih terang. - EPA
GAMBAR bulan ketika fenomena ‘supermoon’ yang dirakam di Guadalajar­a, Jalisco, Mexico, malam kelmarin. Fenomena ‘supermoon’ ialah bulan mengambang penuh berada pada kedudukan paling dekat dengan bumi menyebabka­n bulan kelihatan lebih besar dan lebih terang. - EPA
 ??  ?? LAGERFELD bersama kucing kesayangan­nya. - Agensi
LAGERFELD bersama kucing kesayangan­nya. - Agensi

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia