Harian Metro

Tekad melangkah jauh

- Sudirman Mohd Tahir sudirman@hmetro.com.my

Pertanding­an Dewi

Remaja 2018/2019 mencatat sejarah apabila mahkota kemenangan yang diraih Haneesya Hanee ditarik balik selepas 72 jam diumumkan sebagai juara.

Semuanya disebabkan rakaman video memaparkan dirinya dengan dua lagi finalis iaitu Fazreen Fazera dan Erni Shahira berhibur di sebuah pusat hiburan tular di Internet.

Namun, di sebalik insiden itu, nama seorang lagi finalis membuatkan Aiman mengambil keputusan berehat seketika. Namun, ia turut membuatkan tahap keyakinann­ya menurun.

“Tekak saya bermasalah sebelum ini. Saya juga bergantung lama dengan ubat untuk menjalani proses penyembuha­n. Suara pula adalah aset bagi seorang penyanyi. Apabila tidak dapat menyanyi dengan baik, automatik keyakinan saya menurun.

“Saya akui kerjaya agak perlahan tahun lalu dan lagu pun cuma ada satu saja. Saya fokus pada perniagaan dan kesihatan. iaitu Anna Jobling turut hangat diperkatak­an apabila dia dituduh menjadi dalang kepada penyebaran video berkenaan.

Anna, 19, yang juga pemenang tempat keempat menafikan dirinya terbabit sekali gus menganggap tuduhan itu adalah fitnah yang sengaja dilemparka­n ke atas dirinya.

Enggan membiarkan perkara itu terus menghantui diri, Anna nekad melangkah lebih jauh dalam bidang seni. Satu persatu kerjaya direncana supaya dapat merealisas­ikan impiannya menjadi artis yang berjaya.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia