Harian Metro

Barca gagal cari bekalan, Lyon lega

-

Lyon: “Saya rasa kami bermain dengan bagus. Saya fikir kami berhak meraih keputusan lebih baik dan patut menang. Jelas ia bukan malam kami,” menurut jurulatih Barcelona, Ernesto Valverde.

Pasukannya gagal meledak gol sekalipun melakukan 25 percubaan ketika seri tanpa jaringan di Olympique Lyonnais pada aksi pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara di Lyon, semalam.

Hanya lima percubaan pelawat menemui sasaran, namun Lionel Messi, Ousmane Dembele dan Luis Suarez gagal menewaskan penjaga gol Anthony Lopes di Stadium Groupama.

“Kami hadir ke sini untuk cuba dan mempamerka­n persembaha­n bagus tapi kami tak dapat menjaringk­an gol. Dua puluh lima percubaan tidaklah teruk sangat, anda perlu menjaringk­an gol tapi apabila ada banyak percubaan bermakna anda bermain dengan baik dan itulah yang kami lakukan,” kata pertahanan Barca, Clement Lenglet.

“Cuma keyakinan kami agak mengendur tapi saya pasti kami akan menjaringk­an gol di Nou Camp (13 Mac).”

Penyerang Uruguay, Suarez amat mengecewak­an apabila gagal meledak gol dalam tempoh hampir 25 jam bagi aksi Liga Juara-Juara.

“Tunggulah apa yang akan berlaku di Nou Camp tapi memang bagus tidak melepaskan sebarang gol di laman lawan. Lyon bermain baik tapi penjaga gol mereka amat cemerlang,” kata Lenglet.

“Kami kuat di laman sendiri tapi saya tak nafikan keputusan seri 0-0 di gelanggang lawan satu keputusan berbahaya bagi aksi pertama. Kami amat memerlukan sokongan padu penyokong sendiri di Nou Camp semuanya masih terbuka.”

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia