Harian Metro

JUVE GIGIT JARI

- Reuters

 Skuad Allegri gagal bawa pulang bekalan selesa

Ia memberikan kami keyakinan dan melonjakka­n semangat kami untuk menang,” kata pemain antarabang­sa Jerman itu.

“Kami tidak bermula dengan baik tetapi saya gembira dengan kemenangan ini apatah lagi kami menjaringk­an tiga gol di tempat lawan.”

Bagaimanap­un,

City masih perlu melengkapk­an tugasan pada aksi timbal balik yang dijadualka­n berlangsun­g 13 Mac sambil Fernandinh­o dan

Otamendi tidak boleh bermain akibat penggantun­gan.

Walaupun aksi tertangguh selama tiga minit bagi membolehka­n

Milan

Jurulatih Juventus, Massimilia­no Allegri enggan terbawa-bawa dengan kekalahan 0-2 anak buahnya di tangan Atletico Madrid pada saingan Liga Juara-Juara awal pagi semalam dan beranggapa­n apa yang berlaku kepada pasukannya itu adalah sesuatu yang biasa di dalam bola sepak.

Bagaimanap­un, keputusan serta taktikal Allegri mula diperkatak­an selepas pasukannya ditenggela­mi persembaha­n menarik kelab Sepanyol berkenaan sekali gus menjejaska­n peluang untuk layak ke suku akhir kejohanan elit Eropah terbabit.

Walaupun tidak pernah tewas dalam saingan Serie A musim ini, Juventus tewas tiga daripada tujuh aksi Liga Juara-Juara dan kini berdepan tugas sukar untuk menang dan mengatasi defisit perlawanan kedua di Turin, 13 Mac nanti.

Sepanjang empat musim di Juventus, Allegri membawa pasukannya muncul juara Serie A empat kali berturut-turut selain layak ke dua final Liga Juara-Juara.

Beliau berjaya mengukuhka­n semula pasukan selepas kehilangan pemain seperti Paul Pogba, Arturo Vidal, Andrea Pirlo dan Gianluigi Buffon.

Sebelum ini, Allegri sering dilabel sebagai pakar taktikal terutama ketika pusingan 16 terakhir Liga Juara-Juara musim lalu yang menyaksika­n mereka menundukka­n Tottenham Hotspur.

Bagaimanap­un, awal pagi semalam, apa yang dilakar tidak menjadi sebaliknya Juventus mudah dikecewaka­n anak buah Diego Simeone.

Selepas menekankan betapa pentingnya gol di tempat lawan, tindakan pertama Allegri yang mengejutka­n peminat ialah apabila beliau mengeluark­an pertahanan kanan, Joao Cancelo walaupun pemain Portugal itu muncul antara benteng paling kukuh buat Juve musim ini.

Mattia De Sciglio yang menggantik­an tempat Cancelo, bertahan dengan baik tetapi dia kurang membantu gerakan menyerang.

Pada babak kedua, Simeone membuat pertukaran pantas dalam minit 58 dan 67 tetapi

Allegri memilih untuk menunggu hingga minit 73 sebelum menggantik­an

Miralem Pjanic dengan Emre Can.

Allegri mengaku pasukannya tidak setanding dengan

Atletico pada

 ??  ?? PEMAIN City meraikan gol Sane (tiga dari kiri).
GUARDIOLA STERLING (tengah) di kawal pemain Schalke.
PEMAIN City meraikan gol Sane (tiga dari kiri). GUARDIOLA STERLING (tengah) di kawal pemain Schalke.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia