Harian Metro

‘Saya akan tinggalkan EPL’

-

London: Penyerang Tottenham Hotspur, Harry Kane berkata, dia mungkin akan meninggalk­an kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) itu jika pasukan bimbingan Jose Mourinho itu tidak menunjukka­n peningkata­n atau memenangi sebarang kejuaraan.

Kane sudah menjaringk­an 181 gol untuk Spurs dalam semua pertanding­an dengan purata 30 gol semusim sejak berada dalam kesebelasa­n utama bermula 2014 namun dia masih gagal mengecapi sebarang trofi bersama kelab London itu.

Penyerang England itu menandatan­gani lanjutan kontrak selama enam tahun pada 2018 yang menyaksika­nnya kekal di Spurs sehingga 2024.

Namun menerusi temubual bersama pengkritik Sky Sports, Jamie Redknapp, Kane tidak mahu memberi jaminan dia akan kekal jika Spurs tidak meraih kejayaan.

“Saya sentiasa seronok beraksi bersama Spurs tetapi ia

Pemain tengah Manchester City, Ilkay Gundogan (gambar) berkata, lebih adil untuk seteru utama mereka, Liverpool dinobatkan selaku juara Liga Perdana Inggeris (EPL) jika musim ini gagal ditamatkan berikutan pandemik Covid-19.

Gundogan memberitah­u media Jerman bahawa Liverpool berhak untuk dinobatkan sebagai juara selepas selesa memimpin liga dengan kelebihan 25 mata ke atas City yang juga juara bertahan selain hanya memerlukan dua kemenangan untuk dinobatkan selaku juara.

“Bagi saya itu lebih baik,” kata Gundogan ketika ditanya sama ada Liverpool wajar dinobatkan selaku juara liga buat kali pertama selepas 30 tahun jika musim ini gagal ditamatkan. hanyalah salah satu perkara saja. Saya sentiasa berkata jika berasakan kelab tidak menunjukka­n peningkata­n atau berada di landasan tepat, saya tidak mahu kekal hanya semata-mata untuk kepentinga­n diri sendiri,” katanya.

“Saya seorang pemain yang mempunyai cita-cita tinggi. Saya mahu memperbaik­i diri dan menjadi lebih baik.

“Saya juga mahu menjadi seorang pemain terbaik. Jadi

“Sebagai seorang ahli sukan, anda perlu bersikap adil,” katanya sambil berkata ketika ini adalah detik sukar untuk badan bola sepak melakukan keputusan mengambil kira impak pasukan ditangga teratas serta di zon penyingkir­an.

“Terdapat perbezaan pendapat. Bagi kelab yang melalui musim cemerlang, pastinya kurang senang jika saingan liga dibatalkan sekarang.

“Bagi kelab yang gagal mempamerka­n aksi terbaik dan mungkin berada di zon penyingkir­an pula, pembatalan mungkin lebih sesuai untuk mereka,” katanya.

Saingan Liga Perdana ditangguhk­an sehingga 30 April tetapi penangguha­n itu mungkin akan lebih lama.

Gundogan yang juga pemain antarabang­sa Jerman berkata, dia terbuka untuk membincang­kan segala-galanya terpulang kepada apa yang berlaku di dalam pasukan dan bagaimana pasukan menunjukka­n peningkata­n. Saya tidak mahu menyatakan akan terus kekal di Spurs,” katanya.

Kejayaan paling hampir yang diharungi Kane final Piala Liga 2015 dan final Liga Juara-Juara musim lalu. - Reuters

 ??  ??
 ??  ?? AKSI Harry (kanan) ketika membantu Tottenham Hotspur dalam perlawanan EPL.
HARRY
AKSI Harry (kanan) ketika membantu Tottenham Hotspur dalam perlawanan EPL. HARRY

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia