Harian Metro

Dituduh edar dadah dalam klia2

-

Sepang: Seorang penganggur yang bakal menyambut ulang tahun kelahirann­ya yang ke-24 Sabtu ini didakwa di Mahkamah Majistret di sini, semalam atas dua pertuduhan mengedar dadah.

Bagi pertuduhan pertama, Wong Yaw Heng, dari Sandakan, Sabah didakwa mengedar 1.04kg ketamine di aras tiga, Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuala Lumpur 2 (klia2) pada 10 September lalu pada kira-kira jam 10.15 pagi.

Bagi pertuduhan kedua, dia dituduh mengedar 4.2kg methamphet­amine di tempat dan tarikh yang sama pada kira-kira jam 12 tengahari.

Untuk kedua-dua pertuduhan itu, Wong dituduh melakukan kesalahan di bawah Seksyen 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 39B(2) akta yang sama, yang jika sabit kesalahan boleh dijatuhkan hukuman mati atau penjara seumur hidup dengan tidak kurang 15 sebatan.

Wong yang berbaju lokap polis kelihatan tenang dalam kandang tertuduh mengangguk faham apabila pertuduhan dibacakan dalam bahasa Melayu kepadanya oleh jurubahasa mahkamah.

Tiada sebarang pengakuan direkodkan.

Seorang daripada dua anggota keluargany­a yang berada di dalam mahkamah untuk mengikuti prosiding dilihat menitiskan air mata.

Majistret Ayuni

Izzaty Sulaiman menetapkan sebutan semula pada 10 Nov sementara menunggu laporan kimia.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Nasharina Nazlan sementara tertuduh diwakili peguam Zaflee Pakwanteh. - Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia