Harian Metro

Tubuh pasukan khas bawa balik 3 suspek dari Thailand

-

Polis menubuhkan pasukan khas bagi memastikan tiga suspek terbabit insiden serangan ke atas anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) yang masih berada di Thailand dibawa balik ke Malaysia secepat mungkin.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed berkata, ketiga-tiga suspek warga Thailand termasuk seorang dipercayai ketua kumpulan terbabit diperlukan bagi meneruskan siasatan yang dilakukan pihak berkuasa Malaysia.

Jelasnya, pasukan khas terbabit akan berhubung dan berbincang bersama Jabatan Peguam Negara, Kedutaan Malaysia di Bangkok serta Polis Diraja Thailand bagi membantu usaha membawa pulang suspek berkaitan.

“Ketua Polis Perlis, Datuk Surina Saad sudah beberapa kali berhubung dan mengadakan perbincang­an bersama polis Thailand berkaitan tiga suspek yang masih berada di negara itu, tetapi tiada kata putus diberikan.

“Kita dimaklumka­n mereka (polis Thai) akan berhubung dengan pihak di Bangkok sebelum keputusan sama ada menyerahka­n suspek atau tidak dapat dibuat,” katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perlis di sini, semalam.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia