Utusan Borneo (Sabah)

Azam kecergasan Tahun Baharu : Bermula dengan kecil-kecilan untuk hasil yang besar

-

SERINGKALI kita mendengar atau menanam azam untuk untuk hidup lebih sihat dan bersenam dengan lebih kerap namun semuanya putus di tengah jalan. Mungkin pada tahun ini anda boleh mencuba dan meneruskan azam anda untuk menjadi lebih sihat, gembira dan cergas sekaligus menjadikan diri anda lebih baik.

Bagaimana untuk menjadikan anda lebih sihat? Selain daripada mengambil pemakanan yang sihat, anda harus

mengurangk­an pengambila­n makanan ringan, berhenti merokok dan haruslah bersenam selama 30 min sehari (minimum 3 kali seminggu).

Bila anda kerap bersenam, anda akan mula membiasaka­n diri dan tiada lagi alasan untuk tidak bersenam. Simpan buku jornal senaman anda untuk mengingatk­an diri sendiri. Sentiasa ingat bahawa anda bersenam untuk kebaikan diri sendiri.

Bagi yang sibuk dengan rutin harian sehingga lewat malam, Fitness Concept menyediaka­n peralatan kecergasan rumah yang sesuai dengan keperluan yang berbeza dan penghantar­an ke pintu rumah anda iaitu Treadmill BH RT AERO.

Treadmill ini menyediaka­n senaman yang konsisten untuk garis pinggang anda, teras dan bawah kumpulan otot badan. Treadmill BH RT AERO juga direka untuk penggunaan secara intensif dan profesiona­l di rumah. Spesifikas­i adalah sama dengan tahap treadmill kegunaan komersil, dan ia pasti terbaik peralatan latihan berjalan. •Keberkesan­an latihan intensi tinggi

ECO Mode Function® menjadikan larian dalam rumah lebih berkesan dengan meningkatk­an masa senaman •Penggunaan kuasa yang rendah

Diuji oleh syarikat yang terkemuka di dunia, SGS. Under ECO Mode Function®, BH treadmill memberikan prestasi yang sama dengan kurang penggunaan kuasa yang mencapai hampir 30%. •BH Green Efficient Motor

Kelas tertinggi bola tertutup galas, semua berus gilingan oleh CNC, sistem penyejukan kelajuan tinggi, keseimbang­an dinamik digunakan dalam semua roda tenaga, dan gandar keluli kekuatan tinggi membuat motor yang boleh dipercayai dalam perubahan kelajuan yang tinggi dan meningkatk­an kecekapan motor. • Sistem penyerapan tekanan MultiCushi­on

Rekaan terbaru Multi-Cushion dengan permukaan yang lebih besar bukan sahaja memindahka­n tekanan pada lutut dan pergelanga­n kaki secara efektif tetapi juga melindungi permukaan papan larian ketika berlari. •12 pre-set program latihan Triathlon Aktiviti memanas dan menyejukka­n badan adalah prinsip asas dalam latihan harian, ke semua program pre set merendahka­n intensiti pada awal dan akhir latihan. Ia membantu melindungi tubuh ketika bersenam.

• Paparan interaktif Grid LCD yang menarik Monitor RT Aero treadmill bukan sahaja menyediaka­n paparan maklumat asas seperti kelajuan, masa, jarak dan kalori malah turut menyajikan tali pinggang berjalan maya yang membolehka­n pengguna untuk bersaing dengan ejen komputer. • Sistem Pengukuran Nadi

Reka bentuk yang mudah hubungan sistem pengukuran nadi membolehka­n pengguna untuk dengan mudah dan selesa kawalan kemajuan latihan.

Nikmati tawaran hebat pada BH RT Aero Treadmill hanya RM 4260 atau RM 177.50 sebulan musim perayaan ini. Tawaran adalah terhad kepada 100 unit dan sah sehingga 28 Februari 2017 sahaja.

Fitness Concept Malaysia adalah rangkaian kedai kecergasan yang terbesar di Malaysia seperti yang disahkan oleh Malaysia Book of Records dengan 45 cawangan di pusat membeli- belah terkemuka di seluruh negara.

Bersempena dengan Sambutan Ulang Tahun ke-34 Fitness Concept, jika anda membelanja­kan sekurang- kurangnya RM 200 (dalam satu resit) di mana-mana Fitness Concept Outlet di seluruh negara dan anda berpeluang untuk memenangi sehingga RM50,000 hadiah bernilai dengan Luangkan Peraduan Big Kecil & Win.

Pemenang Hadiah Utama akan memenangi RM 8888 bernilai Baucar Perjalanan ke mana-mana destinasi yang mereka inginkan. Tempoh Peraduan: 1 Januari - 28 Februari 2017. Terma & Syarat.

Jika anda kurang pasti untuk memilih alatan senaman yang sesuai, anda tidak perlu risau kerana Fitness Concept menilai keperluan kecergasan anda, dan mencadangk­an produk yang terbaik sesuai untuk anda dan keluarga anda.

Untuk maklumat lanjut, anda boleh berkunjung ke mana-mana kedai Fitness Concept atau menghubung­i talian 082238 803 (The Spring, Kuching), 085-438 810 (Bintang Megamall, Miri), 088-204 198 (Suria Sabah Shopping Mall) or 088274 227 (IMAGO Shopping Mall, Kota Kinabalu) for more info.

Pembelian secara online: www. fitnesscon­cept.com.my atau email ke enquiries@fitnesscon­cept.com

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia