Utusan Borneo (Sabah)

Usbo terus berperanan sampai dasar kerajaan kepada rakyat

- Oleh SADDAM EDRIS

KOTA KINABALU: Pertubuhan Bumis Bersatu Sabah (Usbo) akan terus memainkan peranan sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menjadi suara menyampaik­an dasar-dasar kerajaan melalui pendekatan menemui rakyat di peringkat akar umbi.

Timbalan Presiden Datuk Haji Salsidu Hj Ibrahim berkata sebagai pertubuhan yang bergabung rapat dengan Umno ditunjangi Barisan Nasional (BN), Usbo akan terus bertanggun­gjawab memelihara keharmonia­n dan kestabilan politik serta negara selain memperjuan­gkan masa depan rumpun masyarakat yang dinaungi pertubuhan itu di negeri ini.

Beliau berkata demikian pada Majlis Berbuka Puasa bersama Masyarakat di Masjid Kampung Lormalong Kunak yang dihadiri Presiden Usbo merangkap Speaker Dewan Undangan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Haji Mulia.

Katanya dalam mendekati dan memberi penerangan berkaitan peranan Usbo kepada rakyat, pihaknya juga mengadakan siri jelajah yang menerima sambutan sangat memberangs­angkan daripada masyarakat.

“Jelajah pertama bermula dari Tungku Lahad Datu, kedua di Pekan Kudat dan ketiga di Batu Sapi Sandakan.

“Justeru, Usbo akan meneruskan siri jelajah berk- enaan selain mengadakan majlis penyampaia­n bantuan dan sumbangan khususnya menjelang musim perayaan akan datang,” katanya.

Terdahulu, pada program itu, kira-kira 300 orang terdiri daripada ibu tunggal dan balu menerima sumbangan wang raya bagi keperluan menyambut aidilfitri yang bakal menjelang.

 ??  ?? PANDIKAR (dua kiri) menyampaik­an bantuan berupa makanan dan duit raya.
PANDIKAR (dua kiri) menyampaik­an bantuan berupa makanan dan duit raya.
 ??  ?? SALSIDU berucap pada majlis itu.
SALSIDU berucap pada majlis itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia