Utusan Borneo (Sabah)

AirAsia sasar penumpang perniagaan menerusi pelancaran MyCorporat­e

-

KUALA LUMPUR: AirAsia Bhd sedia melancarka­n MyCorporat­e, barisan produk eksklusif untuk penumpang perniagaan, melibatkan tiga pilihan – Fare Only, Corporate Lite dan Corporate Full Flex – bergantung kepada keperluan penumpang dan bajet syarikat.

“Menerusi rangkaianl­uas dan kekerapan kami merentas seluruh kumpulan, kami menyaksika­n peningkata­n jumlah penumpang menggunaka­n kelas perniagaan AirAsia.

“Menerusi pelancaran MyCorporat­e, kami yakin sudah mempunyai program yang memenuhi keperluan penumpang dan syarikat masingmasi­ng, dalam usaha untuk memperkuku­h lagi penguasaan kami dalam segmen penting ini,” kata Ketua Pegawai Ek- sekutif Kumpulan Tan Sri Tony Fernandes dalam satu kenyataan pada Jumaat.

Produk The Fare Only hanya melibatkan tambang udara, dengan sebarang tambahan dikenakan fi.

The Corporate Lite termasuk tambang udara, hidangan percuma, tempat duduk standard dan kaunter pemeriksaa­n masuk. Penumpang boleh menukar penerbanga­n selewatlew­atnya 24 jam sebelum berlepas, tanpa dikenkan fi penukaran penerbanga­n, kata AirAsia.

Korporat Full Flex pula meliputi tambang udara, makan percuma, Hot Seats, bagasi 20kg, kaunter daftar masuk khusus, Imigresen XPress, Bagasi Xpressi, akses Red Lounge Premium, keutamaan menaiki pesawat, insurans perjalanan dan fleksibili­ti penuh dengan penukaran penerbanga­n tanpa had sehingga dua jam sebelum berlepas tanpa caj penerbanga­n.

Penumpang Flex Korporat juga dapat menikmati GoShow, produk eksklusif yang membolehka­n mereka dalam senarai menunggu penerbanga­n lebih awal pada hari yang sama, ke destinasi yang sama, tanpa bayaran tambahan atau caj tambang.

Syarikat-syarikat yang mendaftar untuk MyCorporat­e akan mempunyai akses kepada sistem tempahan dalam talian yang mudah dan mudah digunakan dan laporan komprehens­if untuk menjejaki perbelanja­an perjalanan korporat, katanya.

Ketua Jualan Korporat Kumpulan AirAsia, Barry Klipp berkata: “Inilah evolusi kami seterusnya bagi produk korporat AirAsia. Menerusi MyCorporat­e, kami mampu menawarkan produk yang tepat dengan keperluan dan perbelanja­an pelanggan korporat kami.”Bernama

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia