Utusan Borneo (Sabah)

Azral yakin minat terhadap lagu Bajausama semakin meningkat

-

PENYANYI lagu Bajausama, Azral Abdul

Azral yang juga ahli Kelab Artis Lagu Bajausama Sabah berkata lagu-lagu Bajausama mempunyai peminat yang tersendiri. Setiap kali waktu siaran Samah di Radio Sabah Vfm, pendengar lagu tempatan selalu meminta lagu Bajausama, kata penyanyi berasal dari Kota Belud itu. Lagu Limo Taun (Lima tahun) dan Ngeromon reso (Memendam rasa) yang sering mendapat permintaan daripada peminatnya di Sabah Vfm Siaran Samah yang berkumanda­ng setiap hari dari jam 3 hingga 6 petang dan dari jam 4 hingga Rakam atau kadang-kadang dipanggil ‘rumah darag’ dalam kalangan peminatnya menyifatka­n minat masyarakat terhadap lagu-lagu Bajausama semakin meningkat. jam 4.30 pagi.

Bersama rakan-rakannya, Azral merakamkan Lagu-Lagu Bajausama Boneka Mega Hits Vo 3 dan Vol 4 yang diterbitka­n Boneka Klasik Studio.

Antara lagu yang terkandung dalam album Vol.3 ialah Joget Bajau Benai oleh Madlin Swang dan Normah Ween, Si Agad Jono oleh Intan Rahim, Nemparung (Awang Oting), Napuk Rahsia Nu (Rina Sarialam), Minggo Sumpah Janji Nu (Matbi Atoh), Makat diom atai (Rafidah Hasmat), I Love You (Maksud Bidin), Telaga kasih iyang (Awang Kamaludin), Kau boi bejanji (Eppy AJ), Panut diom khayalan (Rosdi Ali) dan Ramai-Ramai (Leleng).

Dalam Vol. 4, penyanyi lagu Bajausama yang merakamkan album ialah Leleng dengan lagu Bidadari, Ahmad Dullah (Pedih diom tengkatai), Ahmad Razali (Penambir kasih), Kau nemu penggantik­u (Cikgu Itah), Senyuman (Intan Rahim), Setulus ataiku (Dayang Egu Paalan), Teboo Ngupi (Yakub Oro), Nasip Diri (Yusri Kassim), Nanggung sengsara (Marni Osman), Surianti (Samlih Laiman) dan Hanie

 ??  ?? AZRAL
AZRAL
 ??  ?? Oleh ABD NADDIN HJ SHAIDDIN
Oleh ABD NADDIN HJ SHAIDDIN

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia