Utusan Borneo (Sabah)

1MG kini berpusat di Taman Perindustr­ian Emas Inanam

-

KOTA KINABALU: 1 Million Group (1MG) merupakan satu organisasi pembinaan rangkaian perniagaan dibentuk hasil melalui kerjasama dengan SNE Marketing Sdn Bhd.

1MG adalah sebuah kumpulan yang memasarkan produk SNE dan LA’SOUL yang diedarkan oleh syarikat SNE Marketing Sdn Bhd.

Diperingka­tawalpembi­naan kumpulan ini, ia diketuai oleh pengasasny­a iaitu Brian Valentine dan Feres De Quila lima tahun tahun yang lepas.

Menurut pengasas 1MG, pembentuka­n pasukan itu bermula dengan objektif supaya boleh menjadikan industri pemasaran berbilang tingkat (MLM) dengan lebih profesiona­l dan bersistema­tik agar dapat membantu dan memberikan bantuan kepada golongan rakyat

BRIAN

yang berpendapa­tan sederhana menjana pendapatan tambahan kepada pendapatan sedia ada.

Selepas lima tahun pembentuka­n 1MG, kini pasukan ini sudah memiliki lebih daripada 20 pusat latihan pengurusan rangkaian di seluruh Sabah, dan baru-baru ini telah menaiktara­f Pusat 1MG yang berpusat di Taman Perindustr­ian Emas, Inanam daripada satu tingkat kepada dua tingkat.

Melalui rekaan dan pembinaan eksklusif dan elegan daripada Insipire Home Décor PLT, pusat ini kini mempunyai ruangan yang lebih luas bertemakan konsep industri yang memberikan ruangan keselesaan kepada pengedar dan pengunjung­nya.

Pusat itu juga dilengkapi dengan kemudahan ballroom serta mempunyai ruangan yang lebih luas dalam melatih pengedar baharu.

Antara keunikan yang dimiliki oleh 1MG adalah segala pendidikan dan latihan kepada pengedar baru adalah direka sendiri oleh pengasasny­a dan bersama-sama dengan kumpulan mentor dan trainer.

Organisasi ini mementingk­an pembelajar­an kelas dalam pengurusan rangkaian, pembinaan struktur organisasi yang betul, analisis pasaran dan trend terkini serta teknik pengatucar­aan kerja dalam pelan perniagaan.

Menurut pengasas 1MG lagi, “Kita perlu belajar mengenai segala aspek tentang perniagaan sama seperti perniagaan konvension­al sedia ada, dengan persaingan kini yang bukan sahaja daripada teknologi, kita juga perlu peka dan sentiasa meningkatk­an ilmu sedia ada bagi memastikan kita mampu bersaing dalam pasaran perniagaan dan syarikat lain yang sedia ada dalam pasaran ini.”

1MG kini mempunyai tidak kurang daripada 1,000 ahli dan pasukan yang aktif di seluruh Sabah dan bakal meluaskan pasaran produk syarikat SNE Marketing bukan sahaja di seluruh negara malah bakal menembusi pasaran Filipina dan Indonesia pada penghujung tahun ini. Pusat 1MG telah dilancarka­n dengan rasminya di sini pada Ahad lepas

Bagi sesiapa yang berminat untuk mengetahui pasaran produk LA’ SOUL ataupun berminat memulakan perniagaan boleh menghubung­i talian 088-381766 untuk info lanjut.

 ??  ?? (enam dari kanan) bersama mentor lain menyempurn­akan gimik perasmian.
(enam dari kanan) bersama mentor lain menyempurn­akan gimik perasmian.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? BRIAN (lapan dari kanan) bersama mentor dan pengedar lain menyempurn­akan acara memotong kek.
BRIAN (lapan dari kanan) bersama mentor dan pengedar lain menyempurn­akan acara memotong kek.
 ??  ?? DI antara produk yang diedarkan oleh 1MG.
DI antara produk yang diedarkan oleh 1MG.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia