Utusan Borneo (Sabah)

Kejohanan bola sepak PIBG SM ST Michael

Kejohanan bola sepak PIBG SM St Michael tarik 23 penyertaan

- Oleh VITALIS G. BINGKASAN

PENAMPANG: Kejohanan bola sepak sembilan sebelah anjuran Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah St Michael (SMSM) baru-baru ini menghimpun­kan semula bekasbekas pelajar sekolah itu.

Pengerusi PIBG SMSM yang juga alumni sekolah itu, Datuk Philip Lasimbang berkata, anjuran bersifat kebajikan itu adalah bukti komitmen ahli jawatankua­sa PIBG serta para guru.

Katanya walaupun baru diperkenal­kan buat pertama kali, kejohanan itu telah berjaya menarik 23 penyertaan.

“Antara matlamat utama kita menganjurk­an kejohanan bola sepak ini ialah untuk mengutip dana kepada pelajar kurang berkemampu­an serta menghimpun­kan bekas-bekas

Antara matlamat utama kita menganjurk­an kejohanan bola sepak ini ialah untuk mengutip dana kepada pelajar kurang berkemampu­an serta menghimpun­kan bekas-bekas pelajar ” SMSM. DATUK PHILIP LASIMBANG Pengerusi PIBG SMSM

komitmen dan sokongan yang diberikan bekas pelajar sekolah itu.

“Saya harap kejohanan ini akan memberi motivasi kepada warga SMSM untuk terus membawa kecemerlan­gan kepada sekolah ini,” katanya.

Kejohanan itu menyaksika­n pasukan Assyora muncul juara kategori lelaki terbuka selepas menewaskan St Golazo pada perlawanan akhir.

Pasukan Friends Forever pula mengalahka­n PIBG/GURU pada perlawanan akhir untuk muncul juara kategori lelaki veteran.

Gelaran juara kategori pula dimiliki skuad Rukuts 77-88 selepas mengalahka­n X Team pada perlawanan akhir.

“Saya mengucapka­n tahniah kepada semua pasukan yang bertanding dan saya juga ingin mengambil peluang untuk mengucapka­n jutaan terima kasih kepada pasukan Retriever 98 Class 1998 yang diketuai Dr Randolf Paza Tsen kerana memberi sumbangan wang tunai RM2,000 serta 100 kilogram beras sempena dengan program berkenaan.

“Begitu juga dengan pasukan Batch 82-86 yang yang diketuai Dr Rudolf Kamijan kerana turut menyumbang wang tunai RM800,” kata Jenifer.

 ??  ??
 ??  ?? pelajar SMSM,” katanya.
Sementara itu, pengetua SMSM, Jennifer Asing berkata beliau sangat terharu dengan PHILIP menyempurn­akan simbolik perasmian kejohanan berkenaan.
pelajar SMSM,” katanya. Sementara itu, pengetua SMSM, Jennifer Asing berkata beliau sangat terharu dengan PHILIP menyempurn­akan simbolik perasmian kejohanan berkenaan.
 ??  ?? DR Rudolf dari pasukan Batch 82-86 menyerahka­n cek replika kepada Jennifer.
DR Rudolf dari pasukan Batch 82-86 menyerahka­n cek replika kepada Jennifer.
 ??  ?? DR Randolf menyerahka­n cek replika sumbangan kepada Philip.
DR Randolf menyerahka­n cek replika sumbangan kepada Philip.
 ??  ?? ANTARA pasukan veteran yang menyertai kejohanan itu.
ANTARA pasukan veteran yang menyertai kejohanan itu.
 ??  ?? PASUKAN Assyora juara kategori terbuka lelaki.
PASUKAN Assyora juara kategori terbuka lelaki.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia