Utusan Borneo (Sabah)

Deevesh Thiagaraja­h juara ‘Raagavin Star’

-

ACARA kemuncak pertanding­an nyanyian ‘Raagavin Star’ menyaksika­n Deevesh Thiagaraja­h dinobatkan sebagai juara pada Sabtu lepas.

Acara itu diadakan di Astro Bukit Jalil di Kuala Lumpur, dengan siaran langsung di laman rasmi Facebook THR Raaga.

Deevesh, yang berasal dari Selangor, menerima hadiah wang tunai berjumlah RM3,000 manakala naib johan, Sabesh Manmathan dari Selangor, dan pemenang tempat ketiga, Nimaalan Krishnan dari Kedah, masingmasi­ng memenangi hadiah wang tunai RM2,000 dan RM1,000.

Pertanding­an ‘Raagavin Star’ yang dianjurkan oleh stesen radio nombor 1 Tamil di Malaysia, THR Raaga, menerima lebih daripada 1000 penyertaan yang memerlukan peserta memuat naik video menyanyika­n lagu Tamil pada akaun Instagram mereka, dan menggunaka­n hashtag #RaagaStar sebagai sebahagian daripada kapsyen mereka.

Panel hakim kemudian dibawa masuk untuk memilih 10 peserta terbaik dari semua penyerahan Instagram.

Video 10 peserta teratas yang dipilih, kemudian dimuat naik di laman web THR Raaga, di mana orang awam menyuaraka­n pilihan mereka melalui undi mereka, dari mana, lima orang peserta yang paling berbakat dipilih.

Lima peserta terpilih diberi peluang istimewa untuk bekerjasam­a dengan komposer muzik Malaysia - DJ Gan, Jay, Sundarr, Ztish dan Lawrance Soo-sai - ketika ditugaskan untuk tampil dengan lagu mereka sendiri dalam masa lima hari.

Pada peringkat akhir Raagavin Star, kesemua lima finalis melakukan ciptaan muzik mereka di hadapan panel hakim yang terdiri daripada penyanyi terkenal Malaysia Preetha Prasad dan Siddhartha­n serta penyiar THR Raaga yang terkenal, Aanantha.

 ??  ?? JUARA: Deevesh, yang merupakan juara Raagavin Star, membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM3,000.
JUARA: Deevesh, yang merupakan juara Raagavin Star, membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM3,000.
 ??  ?? PENTAS AKHIR: Para peserta Raagavin Star merakam album secara berkumpula­n.
PENTAS AKHIR: Para peserta Raagavin Star merakam album secara berkumpula­n.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia