Utusan Borneo (Sabah)

Sutra.my dunia di hujung jari

- Oleh ADRIANA MROON AMBROSE

KUALA LUMPUR: Ibarat dunia di hujung jari, mereka yang merancang percutian kini akan menjadi lebih mudah dengan melayari Sutra.my.

Merupakanp­ortaltempa­han pelanconga­n global, ia menghimpun­kan lebih sejuta produk pelanconga­n dari serata dunia.

Pengarah Urusan Sutra Travel Management Sdn Bhd Datuk Syed Mohd Razif Al Yahya berkata, portal bertaraf global itu diwujudkan sejak dua tahun lalu, dan sentiasa dikemaskin­i.

“Iajugameru­pakanpener­aju pelanconga­n dalam talian yang pertama di Malaysia yang dimiliki anak tempatan dan kami berkembang pesat di seluruh negara.

“Menerusi lebih sejuta produk, ia berintegra­si dengan pelbagai jenis tempahan termasuk penerbanga­n, hotel, apartmen, pakej melancong, lawatan, sewa kereta sehingga ke bas ekspres.

“Orang ramai boleh menerokai pilihan pelanconga­n dan pengembara­an yang menarik. Paling penting, harga yang ditawarkan­adalahlebi­hrendah dan kompetitif berbanding yang lain,” katanya ketika ditemui wartawan Utusan Borneo di ibu pejabat Sutra Travel di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Jelas beliau lagi, di Sutra. my, pelanggan akan lebih mudah membuat keputusan untuk mendapatka­n tawaran harga terendah untuk tempahan tiket dan hotel. Perbanding­an yang diberikan mengikut kehendak pembeli dari tawaran harga hotel bajet hinggalah ke hotel 5 bintang.

“Begitu juga tiket penerbanga­n antara syarikat penerbanga­n seperti Malaysia Airlines, Malindo Air, Firefly, Air Asia dan lain-lain lagi.

“Portal ini juga boleh memberikan senarai sesuatu tempahan mengikut pilihan yang ideal seperti harga paling rendah dan ketetapan berdasarka­n bajet dan yang paling penting menjimatka­n masa kerana anda boleh menempah pelanconga­n anda bila-bila masa dan di mana sahaja,” katanya.

Pada masa sama juga, portal bertaraf antarabang­sa ini turut menyediaka­n perkhidmat­an perlindung­an insurans pengembara­an yang boleh didapati secara dalam talian.

Pelanggan boleh memilih untuk menggunaka­n pelan perlindung­an MSIG Takaful bagi memudahkan pengembara membeli insurans untuk perlindung­an sepanjang melancong ke negara luar.

Bagi yang ingin bercuti, anda boleh menempah percutian anda di http://www. sutra.my/.

 ??  ?? DATUK SYED MOHD RAZIF AL YAHYA
DATUK SYED MOHD RAZIF AL YAHYA
 ??  ?? PELANGGAN boleh melayari portal Sutra.my dan boleh membuat pelbagai tempahan mengikut bajet mereka sama ada tiket penerbanga­n, hotel, apartmen, pakej melancong, lawatan, sewa kereta sehingga ke bas ekspres.
PELANGGAN boleh melayari portal Sutra.my dan boleh membuat pelbagai tempahan mengikut bajet mereka sama ada tiket penerbanga­n, hotel, apartmen, pakej melancong, lawatan, sewa kereta sehingga ke bas ekspres.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia