Utusan Borneo (Sabah)

Rancangan menarik di television anda

-

ANUGERAH Muzik Video MTV telah menghasilk­an beberapa momen permaidani merah yang tidak dapat dilupakan pada masa lalu – gaun daging merah Lady Gaga, baju furkini Shakira dan gaun ‘Like a Virgin’ renda putih Madonna dengan gancu BOY TOY muncul dalam fikiran.

Acara gala itu yang diadakan di Los Angeles baru-baru ini tidak menghasilk­an salah satu momen “wow” itu, tetapi beberapa bintang memberikan segalanya di permaidani merah – atau permaidani biru, dalam kes ini.

Di bawah adalah beberapa momen menarik:

- Katy Perry, sumpah-sumpah Pengacara

Katy Perry mempamerka­n beberapa penampilan, daripada gaun sebelah bahu putih yang

‘low-cut’ dan leretan gaun yang moden oleh Stephane Rolland hingga kepada kemunculan­nya yang gilang-gemilang di pentas dalam kostum “Moonman” MTV yang ikonik.

“Saya begitu takut,” kata diva pop berusia 27 tahun itu – yang kelihatan garang dengan potongan pixie rambut perang muda yang pendek – sebelum program bermula. “Saya tidak begitu pandai bercakap.”

Pada satu ketika dalam pertunjuka­n itu, dia keluar dengan anak patung dalam pembawa bayi – yang merujuk kepada ramai bintang dari Pink hingga kepada DJ Khaled yang menghadiri majlis bersama anak-anak mereka.

Dia menamatkan pertunjuka­n dengan mempersemb­ahkan lagu single hitnya “Swish Swish” dengan memakai gaun putih pendek yang dihiasi dengan bola keranjang yang berkilauan pada punggungny­a.

- Gadis nakal Kerabat

diraja muzik ternyata tidak pernah takut untuk menunjukka­n aurat.

Penyanyi rap Nicki Minaj – yang menggegark­an permaidani merah VMA selama ini dalam segalanya daripada jumpsut unggu zaman angkasa hingga kepada gaun biru kelasi yang seksi dengan banyak pepotong dan jaringan – tidak mengecewak­an pada tahun ini apabila dia muncul dengan memakai jumpsut lateks warna merah jambu.

Pakaiannya mempamerka­n susuk badan yang secukupnya – dan dia mencelup rambutnya merah jambu supaya sedondon.

Bertan-tan bling – berlian, tahu tak – melengkapk­an penampilan­nya. Paris Jackson, anak perempuan

‘Raja Pop’ yang sudah meninggal dunia Michael Jackson dan menyampaik­an satu anugerah, memilih gaun Christian Dior warna kuning air dengan skirt kain tulle yang disulam dan jarang serta seluar pendek di dalam.

Dan Demi Lovato memilih sut badan Zuhair Murad renda hitam yang berani dan tidak meninggalk­an apaapa kepada imaginasi, digandingk­an dengan seluar panjang hitam yang berkilauan. - Beberapa puteri Pada

hujung sebelah spektrum pakaian, biduanita dari New Zealand Lorde memilih penampilan puteri dengan gaun unggu lembut Monique Lhuillier tanpa tali yang laksana bidadari yang jatuh di atas lantai dalam leretan bulu burung.

Dan Kesha, yang mengeluark­an album pertama dalam tempoh lima tahun pada bulan ini, mengapung di atas pentas dengan gaun merah jambu pucat yang nipis seperti kasa dengan lapisan kain tulle yang melata ke lantai.

Kesha tidak membuat persembaha­n Ahad lepas, tetapi menyampaik­an satu anugerah, dan menyampaik­an ucapan bersemanga­t mengenai pencegahan bunuh diri – satu daripada banyak isu sosial yang ditangani sewaktu gala itu.

 ??  ?? PARIS JACKSON
PARIS JACKSON

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia