Utusan Borneo (Sabah)

Fazzrudin tempelak tindakan Aziz terus kritik menteri kabinet negeri

-

KUCHING: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tupong Fazzrudin Abdul Rahman menempelak tindakan pemimpin DAP Abdul Aziz Isa yang berterusan mengkritik menteri-menteri kabinet negeri.

Menurut Fazzrudin, perbuatan Aziz yang merupakan pembantu khas kepada pengerusi DAP itu jelas menunjukka­n budaya yang diamalkan dalam parti pembangkan­g tersebut.

Tidak seperti Barisan Nasional (BN), fokus utama pemimpin BN adalah untuk berkhidmat kepada rakyat dalam negeri dan negara ini.

“Kita menasihati Aziz agar lebih beradab dan berbudi bahasa dalam apa juga tindak tanduknya sebagai contoh kepada masyarakat.

“Sebagai seorang pemimpin DAP, Aziz seharusnya menunjukka­n sikap yang baik kepada masyarakat terutama kepada belia-belia,” katanya.

Fazzrudin berkata demikian ketika ditemui pada Majlis Korban Armada Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Zon Kuching di Masjid At-Taqwa, Kampung Pinang Jawa di sini semalam.

Tambah Fazzrudin, jika Aziz sendiri sebagai pemimpin DAP gagal memberi teladan yang baik kepada masyarakat jadi beliau tidak layak untuk mengkritik pemimpin-pemimpin lain.

“Kami dalam BN dan PBB khasnya lebih mementingk­an soal pembanguna­n dan bukannya hal yang remehtemeh seperti yang dimainkan oleh pembangkan­g.

“Jadi sebelum Aziz membuat kritikan ke atas orang lain, beliau harus mencermink­an dirinya sendiri terlebih dahulu,” katanya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia