Utusan Borneo (Sabah)

Pegawai polis bunuh isteri dan dua anak

-

COMPIGNE: Seorang anggota polis menembak mati isteri dan dua anaknya berusia tiga dan lima tahun di atas pelantar di sebuah stesen kereta api Perancis kelmarin sebelum membunuh diri, menurut pihak berkuasa.

Satu pergaduhan keluarga membawa polis ke rumah pasangan itu pada awal hari tersebut, di mana si isteri memberitah­u pihak polis beliau merancang untuk meninggalk­an suaminya.

Suaminya kelihatan sangat tenang dan tidak menghalang ketika seorang jiran menghantar isterinya ke stesen kereta api di pekan Noyon di utara Perancis, tidak jauh dari rumah mereka, pendakwa raya Virginie Girard memberitah­u wartawan.

Si isteri pergi bersama tiga daripada lima anak mereka, sementara dua anak lagi tinggal dengan jiran mereka.

Namun ketika isteri dan anak-anaknya menunggu di pelantar stesen kereta api, suaminya telah tiba-tiba muncul dan melepaskan tembakan.

Isteri dan dua anaknya serta-merta terbunuh.

Anak ketiga, kanak-kanak perempuan berusia lima tahun yang merupakan pasangan kembar kepada salah seorang yang terbunuh, tidak tercedera dalam kejadian itu.

“Penyerang merupakan seorang anggota polis yang ditugaskan di ibu pejabat polis di Paris yang tidak dapat menerima niat pasanganny­a untuk meninggalk­annya,” menurut Girard.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia