Utusan Borneo (Sabah)

Rayzam Shah dilantik Ikon Antidadah AADK Keningau

- Oleh JOHAN AZIZ

KENINGAU: Penyumbang pingat emas negara dalam sukan SEA baru-baru ini, Rayzam Shah Wan Sofian telah dilantik oleh Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) daerah ini sebagai Ikon Antidadah.

Ketua Pegawai AADK Keningau Azry Golbin @ Azmi memberitah­u pelantikan Rayzam adalah berdasarka­n prestasi cemerlang yang ditunjukka­n sepanjang karier beliau sebagai seorang ahli olahraga negara.

Katanya, penampilan Rayzam disebabkan sumbangan yang diberikan kepada negara, khasnya di dalam bidang sukan tanahair.

Selain itu, katanya, pihak AADK turut mengambilk­ira semangat juang yang tinggi dan tidak mudah berputus asa dalam mencapai matlamat yang beliau ingin capai.

“Maka ciri-ciri seumpama ini sangat sesuai untuk dijadikan contoh dan teladan yang baik kepada masyarakat, khasnya kepada golongan muda di daerah ini.

“Selainitu, karekter diriyang mudah mesra ketika bergaul denganm asyarakatd ansentiasa bersikap rendah diri sangat menarik minat pihak AADK untuk mengetenga­hkan beliau sebagai ikon yang mana, mampu membantu AADK dalam menyampaik­an mesej anti dadah kepada masyarakat,” katanya.

Di samping itu, beliau juga mempunyai ramai pengikut di media sosial terutamany­a di laman Facebook dan juga Instagram.

“Melalui pelantikan sebagai Ikon Antidadah, diharapkan semua belia dapat mencontohi sikap positif yang ada di dalam diri Rayzam Shah dan sekaligus dapat menjauhkan diri daripada masalah penyalahgu­naan dadah,” katanya.

 ??  ?? AZRY (kiri) menyerahka­n sijil pelantikan Ikon Antidadah AADK kepada Rayzam di konti Radio Keningau FM. Turut kelihatan DJ Yun.
AZRY (kiri) menyerahka­n sijil pelantikan Ikon Antidadah AADK kepada Rayzam di konti Radio Keningau FM. Turut kelihatan DJ Yun.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia