Utusan Borneo (Sabah)

Rasid rangkul juara Kejohanan Snuker Jemputan TKC 2017

Kejohanan Snuker Jemputan The Kinabalu Club (TKC) 2017 Ke-10

- Oleh VITALIS G BINGKASAN

KOTA KINABALU: Rasid Mambalusan menang 5-2 ke atas Jamal Jailani pada perlawanan akhir untuk muncul juara Kejohanan Snuker Jemputan The Kinabalu Club (TKC) 2017

Ke-10 di sini pada Sabtu.

Ia adalah gelaran juara kedua buat Rasid selepas kali pertama merangkuln­ya pada edisi keenam kejohanan itu.

Gelaran juara itu menyaksika­n Rasid membawa pulang hadiah wang tunai RM2,500 dan trofi manakala Jamal terpaksa berpuashat­i meraih hadiah tempat kedua

Gelaran juara itu menyaksika­n R asid membawa pulang hadiah wang tunai RM2,500 dan trofi manakala Jamal terpaksa berpuashat­i meraih hadiah tempat kedua iaitu wang tunai RM1,200 dan trofi.

iaitu wang tunai RM1,200 dan trofi.

Dua pemain yang kandas di separuh akhir adalah Nealson Low dan juara lima kali, Sheldon Senagang, keduaduany­a menerima hadiah wang tunai RM500 dan trofi.

Empat pemain yang kalah di suku akhir pula masingmasi­ng menerima RM250. Meraka adalah Mazlan Masag, Casey Lim, Philip Sim dan Adsnar Jailani.

Kekecewaan Sheldon mempertaha­nkan gelaran juaranya bagaimanap­un sedikit terubat apabila merangkul hadiah wang tunai RM500 untuk `Highest Break’ dengan catatan 75 mata.

Sheldon adalah juara dua tahun sebelum ini selain gelaran juara hatrik hasil kemenangan­nya pada 2010 hingga 2012. Hadiah-hadiah disampaika­n pengerusi TKC, John Math.

 ??  ??
 ??  ?? RASID (kanan) dan Jamal bersamaJoh­nMath(tengah) semasamajl­ispenyampa­ian hadiah Kejohanan Snuker Jemputan TKC 2017.
RASID (kanan) dan Jamal bersamaJoh­nMath(tengah) semasamajl­ispenyampa­ian hadiah Kejohanan Snuker Jemputan TKC 2017.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia