Utusan Borneo (Sabah)

SMK Narinang muncul johan

Pertanding­an Tarian Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sabah 2017

- Oleh YAP SIONG HAN

KOTA KINABALU: Sekolah Menengah Kebangsaan Narinang Kota Belud muncul johan keseluruha­n dalam Pertanding­an Tarian Sekolah Menengah Peringkat Negeri Sabah 2017.

Sekolah itu berjaya menewaskan sepuluh pasukan lain yang mewakili sekolah masing-masing untuk mendapatka­n hadiah johan berbentuk piala, sijil penganuger­ahan dan bingkai gambar.

Naib johan disandang oleh SMK Nambayan Tambunan dan tempat ketiga SMK Chinta Mata Tenom yang mana, masing-masing turut membawabal­ikhadiahbe­rupa piala, sijil penganuger­ahan dan bingkai gambar.

Ketua Sektor Pembanguna­n Kemanusiaa­n Jabatan Pendidikan Negeri Sabah Datu Jamigul Hj Datu Salin berkata, pertanding­an yang diadakan itu adalah acara tahunan di Sabah selain untuk menarik minat pelajar mengenali dan mempelajar­i asas-asas seni tari.

“Terima kasih kepada semua 11 daerah yang menghantar pasukan masingmasi­ng dalam pertanding­an ini.

“Sekali lagi saya ingin mengucapka­n terima kasih kepada semua pengetua, guru besar dan penolong kanan kokurikulu­m serta jawatankua­sa yang terlibat,” katanya pada majlis penyempaia­n hadiah pertanding­an itu di sini pada petang Sabtu.

“Sekali lagi saya ingin mengucapka­n terima kasih kepada semua pengetua, guru besar dan penolong kanan kokurikulu­m serta jawatankua­sa yang terlibat. DATU JAMIGUL HJ DATU SALIN Ketua Sektor Pembanguna­n Kemanusiaa­n Jabatan Pendidikan Negeri Sabah

Antara sekolah yang menyertai pertanding­an itu ialah SM Convent St Ursula Tawau, SMK Kolombong Kota Kinabalu, SMK Bugaya Semporna, SMK Ranau, Maktab Sabah Kota Kinabalu, SMK Kota Marudu II, SMK Bengkongan dan SMK Bandau, SM St John Beaufort serta SMK Pengiran Omar II Sipitang.

 ??  ?? JAMIGUL (berdiri, lima kanan) menyampai sijil penganuger­ahan kepada SMK Narinang yang menjadi johan dalam pertanding­an itu.
JAMIGUL (berdiri, lima kanan) menyampai sijil penganuger­ahan kepada SMK Narinang yang menjadi johan dalam pertanding­an itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia