Utusan Borneo (Sabah)

Beri mandat kepada BN

Gesaan Mizma kepada rakyat di kawasan Tungku

-

TUNGKU: Rakyat di kawasan Tungku digesa supaya terus memberikan mandat kepada Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi oleh Umno pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14.

Ketua Wanita Umno Bahagian Silam Mizma Appehdulla­h berkata, BN dan Umno telah membawa banyak perubahan dari segi pembanguna­n dan kemajuan untuk rakyat di kawasan itu.

“Selain pelbagai jenis program pembanguna­n telah dilaksanak­an untuk faedah rakyat di Tungku, kerajaan BN sentiasa mencari jalan membantu rakyat pelbagai peringkat terutama golongan kurang mampu dan rakyat termiskin.

“Kerajaanme­nerusiJaba­tan Perkhidmat­an Kebajikan Am telah memberikan pelbagai jenis bantuan kepada rakyat yang kurang bernasib baik selain agensi lain yang sentiasa berusaha membantu meningkatk­an taraf hidup dan sosio ekonomi rakyat,” katanya.

Beliau berkata demikian

dan rombongan menziarahi rumah penduduk kampung. “Kerajaan menerusi Jabatan Perkhidmat­an Kebajikan Am telah memberikan pelbagai jenis bantuan kepada rakyat yang kurang bernasib baik selain agensi lain yang sentiasa berusaha membantu meningkatk­an taraf hidup dan sosio ” ekonomi rakyat

selepas menyampaik­an sumbangan di bawah Program Sayang Sabah Pergerakan Wanita Umno Bahagian Silam kepada seramai 60 orang terdiri daripada ibu tunggal dan warga emas dari Pusat Daerah Mengundi (PDM) Ulu Tungku di Dewan Sri Darun, di sini.

Turut serta menjayakan program itu ialah Pemaju Mikim Tungku Haji Kayum Malanti, JKKK Sri Darun Mohd Teris Sembiangan, JKKK Telisai Shazily Naga, Ketua Kampung Sri Darun Sipar Una dan Ketua Kampung Ulu Teburi Lwus Trangan.

Mizma dan rombongan Sayang Sabah turut MIZMA APPEHDULLA­H

Ketua Wanita Umno Bahagian Silam mengadakan ziarah kasih tidak terpengaru­h dengan ke atas mantan Wakil Ketua kempen parti pembangkan­g Anak Negeri (WKAN) Jadi yang keluar masuk kampung Kendawai. memburukka­n pemimpin

Beliau berkata, kerajaan dan kerajaan BN.

BN telah membukti “Parti pembangkan­g hanya kemampuann­ya membangun mampu menabur berjanji rakyat dan kawasan manis untuk memancing luar bandar termasuk sokongan rakyat, sebenarnya mengekalka­n keamanan dan apa yang dijanji mereka keselamata­n. tidak mungkin dapat mereka

Sehubungan itu, beliau tunaikan. mengingatk­an rakyat di “Justeru, rakyat jangan kawasan luar bandar mudah terpengaru­h dengan khususnya di kawasan ini agar tipu muslihat parti-parti pembangkan­g yang hanya muncul menjelang PRU14,” katanya.

Mizma berkata, berbeza dengan parti pembangkan­g, kerajaan BN bukan sahaja berjanji, malah menunaikan seperti pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), bantuan rumah kepada rakyat termiskin dan lain-lain untuk faedah rakyat.

Katanya, tidak ada sebab untuk rakyat di kawasan luar bandar menyokong parti pembangkan­g yang belum terbukti kemampuann­ya.

“Jangan menggadai masa depan anak-anak kita hanya kerana simpati dengan parti pembangkan­g, kerana yang rugi adalah diri sendiri dan generasi akan datang,” katanya.

 ??  ?? MIZMA
MIZMA
 ??  ?? MIZMA (duduk, tiga dari kiri) dan rombongan bersama para penerima bantuan program Sayang Sabah.
MIZMA (duduk, tiga dari kiri) dan rombongan bersama para penerima bantuan program Sayang Sabah.
 ??  ?? MIZMA menyampaik­an bantuan berupa makanan dan barang keperluan kepada seorang penerima di Kg Sri Darun.
MIZMA menyampaik­an bantuan berupa makanan dan barang keperluan kepada seorang penerima di Kg Sri Darun.
 ??  ?? MIZMA menyerahka­n sumbangan di bawah Program Sayang Sabah kepada penerima yang layak di Dewan Sri Darun.
MIZMA menyerahka­n sumbangan di bawah Program Sayang Sabah kepada penerima yang layak di Dewan Sri Darun.
 ??  ?? GOLONGAN ibu tunggal dan warga emas menerima sumbangan daripada Mizma.
GOLONGAN ibu tunggal dan warga emas menerima sumbangan daripada Mizma.
 ??  ?? MIZMA dan rombongan menziarahi Jadi.
MIZMA dan rombongan menziarahi Jadi.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia