Utusan Borneo (Sabah)

Hua Yang perkenal pembanguna­n dengan GDV RM41.72j di Johor

-

JOHOR BAHRU: Pemaju perumahan, Hua Yang Bhd, kelmarin memperkena­lkan pembanguna­n terkininya di Johor dengan nilai pembanguna­n kasar (GDV) sebanyak RM41.72 juta.

Projek seluas 1.61 hektar dan terdiri daripada 64 unit rumah kluster dan dua unit banglo, merupakan sebahagian daripada Oval, yang membentuk fasa satu Elemence, pembanguna­n bercampur lapan fasa kumpulan itu yang baharu di Taman Denai Alam, Johor Bahru.

Hua Yang dalam kenyataan kelmarin berkata Elemence melibatkan 29.61 hektar dan mempunyai anggaran GDV sebanyak RM375 juta.

Katanya projek tersebut terdiri daripada rumah kluster, banglo, kedai pejabat, rumah berkembar dan unit kediaman di bawah skim Rumah Mampu Milik Johor, sambil menambah, pembanguna­n itu dijangka siap dalam tempoh lima hingga enam tahun.

Pengurus Cawangan Hua Yang Johor, Casey Wong berkata projek tersebut merupakan penyumbang terbesar kepada jumlah pendapatan kumpulan itu sebanyak 35 peratus pada suku pertama tahun kewangan 2018.

“Ternyata, Johor merupakan pasaran penting bagi kami dan projek ini sejajar dengan matlamat kami untuk memperluas­kan operasi di kawasan selatan.

“Elemence terletak secara strategik di koridor timur Iskandar Malaysia, dan kami menjangka Oval akan mendapat sambutan yang baik daripada rakyat Johor. Ini berikutan permintaan bagi rumah mampu milik di kawasan ini meningkat,” katanya.

Kumpulan itu kini mempunyai jumlah simpanan tanah yang belum dimajukan sebanyak 189.39 hektar dengan potensi GDV sebanyak RM4.5 bilion. — Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia