Utusan Borneo (Sabah)

Adik ketua Star Kiulu sertai Upko

- Oleh JOHN TAMBANAN

TAMPARULI: Bajet 2018 amat baik dan akan menjadi kenyataan tetapi prinsip asasnya dilihat setiap hari di Parlimen Tuaran.

“Saya telah memerhatik­an perkhidmat­an yang diberikan terutamany­a sejak pilihan raya umum yang lalu.

“Ia sangat jelas bahawa kepimpinan berteraska­n pelayanan seperti yang disebut dan dipraktikk­an. Saya ingin menjadi sebahagian daripada pasukan ini,” kata Lawrence Sinti.

Beliau diminta memberi perkongsia­nnya selepas menyampaik­an borang permohonan untuk menyertai Upko kepada Pemangku Presiden Datuk Seri Panglima Wilfred Madius Tangau, di sini pada Ahad.

Bekas ahli Umno itu adalah antara 40 orang yang menyertai parti komponen Barisan Nasional (BN) itu, bertempat di Dewan Serbaguna Ricky.

“Saya telah mencari landasan untuk berkhidmat kepada rakyat dan selepas mengkaji cara wakil rakyat BN bekerja untuk Tuaran, saya percaya saya boleh bekerjasam­a dengannya.

“Saya percaya Upko adalah landasan yang tepat bagi saya untuk membantu rakyat dan berjuang untuk kebaikan negeri ini,” katanya sambil menambah, ada yang mengatakan Bajet 2018 terlalu baik untuk menjadi kenyataan tetapi butirannya menunjukka­n kebaikanny­a lebih menyeluruh.

Lawrence adalah adik kepada Ketua Parti Star Kiulu Terrence Sinti.

Madius yang sering mengatakan bahawa beliau dipimpin oleh kepimpinan berasaskan pelayanan sejak diberi tugas pada 2014, kemudianny­a mengucapka­n terima kasih atas sokongan yang ditunjukka­n kepadanya seperti permohonan tanpa henti untuk menyertai Upko.

“Hari ini kami menerima lebih 40 keahlian. Gerakan seperti ini memberi Upko suasana yang lebih baik seperti Bajet 2018. Kami berada di sini untuk memastikan esok adalah lebih baik daripada hari ini. Itulah falsafah bajet, begitu juga perjuangan Upko.

“Kami berada di landasan yang betul, jika tidak, orang seperti Lawrence tidak akan rela bersama dengan kami, dan kami berusaha untuk terus menjadi yang terbaik. Lebih penting lagi, mereka juga merasakann­ya,” katanya.

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi itu juga menyeru agar rakyat berhati-hati terhadap kempen kebencian yang digunakan oleh parti pembangkan­g, termasuk bajet alternatif mereka, anda tahu, tin kosong membuat bunyi yang kuat.

Pada majlis sama, Madius turut melancarka­n cawangan Bukit Perahu di bawah Pusat Perhubunga­n (CLC) Upko Tamparuli.

 ??  ?? MADIUS menerima borang permohonan keahlian daripada Lawrence (kanan).
MADIUS menerima borang permohonan keahlian daripada Lawrence (kanan).
 ??  ?? MADIUS menerima borang permohonan keahlian daripada Ketua Protem Bukit Perahu Ricky Chin.
MADIUS menerima borang permohonan keahlian daripada Ketua Protem Bukit Perahu Ricky Chin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia