Utusan Borneo (Sabah)

Song Hye-Kyo & Song Joong-Ki kini suami isteri

-

DUA bintang terkemuka Korea Selatan yang berlakon sebagai pasangan kekasih dalam satu drama TV yang berjaya mencetuska­n fenomena tahun lepas telah melangsung­kan perkahwina­n pada Selasa dalam satu majlis yang paling ditunggutu­nggu.

Aktres Song Hye-Kyo, 35, dan aktor Song JoongKi, 32, yang berlakon sebagai pasangan utama dalam drama ‘Descendant­s of the Sun’, berkahwin dalam satu majlis yang dihadiri ramai bintang di Seoul semalam.

Drama TV itu mengisahka­n seorang kapten tentera yang dihantar untuk satu misi keamanan di sebuah negara rekaan, Uruk yang dilanda peperangan, di mana dia bertemu dan jatuh cinta dengan seorang pakar bedah yang bekerja dengan NGO.

Ia mencatat satu kejayaan yang besar di tempat asalnya selain turut menarik jutaan tontonan di laman striming China dan mendapat pengiktira­fan daripada ketua junta Thailand, yang memuji semangat kerja watak-watak dalam drama iitu.

Siri 16 episod itu turut dikatakan menghidupk­an semula ‘Hallyu’, atau Gelombang Korea, yang melihat drama-drama Korea dan muzik K-pop menjadi kegilaan ramai di Asia dan juga rantau lain sejak awal tahun 2000-an.

Drama itu juga turut melahirkan industri mini, dengan peminat-peminat dari China membeli kosmetik, pakaian dan aksesori fesyen yang dipakai oleh bintang dalam siri itu yang dijual secara dalam talian.

Acara tertutup pada Selasa itu dihadiri bintangbin­tang terkenal Korea Selatan serta Zhang Ziyi, aktres China pemenang anugerah yang membintang­i dalam filem ‘Crouching Tiger, Hidden Dragon’ pada tahun 2000.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia