Utusan Borneo (Sabah)

Suami terkejut jumpa mayat isteri terbaring dalam parit

Terbaring dalam parit belakang rumah

- Oleh VIVI OLVIANA NAJURUS

KOTA KINABALU: Seorang lelaki terkejut sebaik menemukan mayat isterinya di dalam parit yang terletak di bahagian belakang sebuah rumah mereka di Kampung Darau Inanam pada Rabu.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu Asisten Komisioner M Chandra berkata mangsa berumur 26 tahun yang berasal dari Kota Marudu terbabit ditemukan kira-kira jam 10.30 pagi.

“Siasatan awal kejadian mendapati mangsa ditemukan oleh suaminya dalam keadaan terbaring di parit rumah mereka yang terletak di kawasan kilang.

“Suami mangsa kemudianny­a mengangkat mayat mangsa bagaimanap­un gagal berbuat demikian berikutan keadaan parit yang curam sebelum meminta bantuan daripada rakanrakan­nya,” katanya.

Chandra berkata hasil pemeriksaa­n awal terhadap mayat mangsa mendapati terdapat kesan calar pada bahagian pipi kiri mangsa.

“Siasatan pihak forensik pada badan mangsa tidak mengesan sebarang perlakuan jenayah dan kes disiasat mengikut kes mati mengejut (SDR).

“Mayatmangs­akinidihan­tar ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk dibedah siasat bagi mengetahui punca sebenar kejadian,” katanya.

Beliau juga meminta manamana saksi kejadian agar menghubung­i balai polis berdekatan untuk membantu siasatan.

“Siasatan pihak forensik pada badan mangsa tidak mengesan sebarang perlakuan jenayah dan kes disiasat mengikut kes mati mengejut ” (SDR) ASISTEN KOMISIONER M CHANDRA Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu

 ??  ?? ANGGOTA polis mengangkat mayat mangsa untuk dihantar ke hospital bagi dibedah siasat.
ANGGOTA polis mengangkat mayat mangsa untuk dihantar ke hospital bagi dibedah siasat.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia