Utusan Borneo (Sabah)

PIBG SK Ulu Senagang johan bola sepak PIBG sekolah

- Oleh JOHAN AZIZ

KENINGAU: Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SK Ulu Senagang muncul sebagai johan pertanding­an bola sepak terbuka PIBG Sekolah-Sekolah Daerah Keningau yang julung kali diadakan di Komplek Sukan, di sini baru-baru ini.

Pertanding­an anjuran Biro Sukan PIBG SMK Agama Keningau disertai sebanyak 12 buah PIBG sekolah termasuk Institut Pendidikan Guru (IPG) Kampus Keningau dan Kolej Vokasional Keningau.

PIBG sekolah-sekolah tersebut ialah SMK Agama, SMK Sook, SK Rancangan Belia Tiulon, SMJK Ken Hwa, SMK Keningau II, SMK Tulid, SMK Keningau I, SK Ulu Senagang, SMK Gunsanad dan SRK St Francis Xavier.

Naib johan dalam pertanding­an itu IPG Kampus Keningau, tempat ketiga PIBG SMK Tulid sementara tempat keempat PIBG SMK Sook.

PIBG SK Ulu Senagang telah dipilih sebagai Pasukan Terbaik, Penjaring Terbanyak Henry Gunting dari PIBG SMK Sook dengan jaringan 10 gol sementara Penjaga Gol Terbaik Andi Panguot dari PIBG SK Ulu Senagang.

Antaraobje­ktifpertan­dinganitu adalah untuk menggalakk­an ahliahli PIBG dapat menceburka­n diri dalam bidang sukan untuk kesihatan diri.

Selain itu bagi merapatkan hubungan silaturahi­m dan kerjasama antara PIBG dengan PIBG sekolah-sekolah di daerah ini serta ahli-ahli PIBG yang terdiri ibu bapa dan guru

Semua hadiah-hadiah telah disampaika­n oleh Pengetua SMK Agama, Ustaz Haidon Hadi Sapiri.

 ??  ?? HAIDON(kanan)menyampaik­antrofikep­adaAndiseb­agaiPenjag­a Gol Terbaik.
HAIDON(kanan)menyampaik­antrofikep­adaAndiseb­agaiPenjag­a Gol Terbaik.
 ??  ?? PASUKAN PIBG SK Ulu Senagang yang muncul sebagai johan dalam pertanding­an itu dengan piala dan medal masing-masing. Turut kelihatan Haidon (berdiri barisan belakang tiga dari kiri).
PASUKAN PIBG SK Ulu Senagang yang muncul sebagai johan dalam pertanding­an itu dengan piala dan medal masing-masing. Turut kelihatan Haidon (berdiri barisan belakang tiga dari kiri).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia