Utusan Borneo (Sabah)

Pasukan lelaki Sabah muncul juara

Kejohanan Badminton Berpasukan Antara Negeri

-

KOTA KINABALU: Satu sejarah terpahat apabila pasukan lelaki Sabah bawah umur 12 tahun dinobatkan selaku juara dalam Kejohanan Badminton Berpasukan Antara Negeri Bawah 12 dan 16 Tahun (Lelaki/Perempuan) yang berlangsun­g pada 20-24 November di Dewan Persatuan Badminton Negeri Johor, Larkin.

Sabah dibarisi oleh 16 pemain dipimpin oleh Stanley Joe selaku pengurus pasukan, Timmy Foo (jurulatih) dan Mildred Jemandan sebagai pegawai pengiring.

Kepulangan pasukan ini ke ibu negeri telah disambut oleh Presiden Persatuan Badminton Sabah (SBA) Janih Bangud bersama Setiausaha SBA Steve Jay, Ag. Damit Hj. Abu Bakar (AMT SBA) dan para ibubapa di Lapangan Terbang Antarabang­sa Kota Kinabalu (LTAKK) pada malam Sabtu.

Janih yang ditemui melahirkan rasa gembira dan teruja seterusnya mengucapka­n syabas dan tahniah kepada semua pemain yang telah menunjukka­n peningkata­n dengan menanam semangat juang tinggi sepanjang kejohanan.

Beliau berharap agar semua pemain dapat meneruskan latihan sebagai persediaan bagi menghadapi kejohanan yang akan datang.

Beliau juga merakamkan ribuan terima kasih kepada semua ibubapa yang telah memberikan sokongan dan dokongan demi kejayaan anak-anak.

“Selama ini selain komit- men Stanley Joe sebagai pengurus pasukan, Mildred Jemandan dan Timmy Foo sebagai jurulatih serta semua pihak sama ada secara langsung atau tidak langsung dalam melahirkan ramai pemain berbakat ketika ini yang mampu mengharumk­an nama negeri dan negara suatu masa kelak, ujarnya. Dalam kejohanan itu bagi acara lelaki bawah 12 tahun, Sabah diwakili oleh Aguwell Andrew (Kota Marudu), Carlester Cleve James (Kota Kinabalu), Ferdinan Ramno (Keningau) dan Wilson Engkal (Kota Marudu).

Acara perempuan bawah 12 tahun; Cassey Rynn Rompog (Tuaran), Clay Shervina Joinis (Keningau), Jovine Calvin (Tuaran), dan Nur Adela Nadia Ali (Keningau). Lelaki bawah 16 tahun; Demond Anthony Samin (KK), Lee Ying (KK), Mark William (Sandakan), dan Mohd Hamizan Mozes (Tuaran).

Perempuan bawah 16 tahun; Arena Satu Samin (KK), Asfarhani Jasni (Tuaran), Macnella Michael (Tuaran), dan Shannia Dedee Richard (KK).

 ??  ?? TIMMY (baju biru) bersama pasukan Sabah (Lelaki/ Perempuan) dengan pingat kemenangan.
TIMMY (baju biru) bersama pasukan Sabah (Lelaki/ Perempuan) dengan pingat kemenangan.
 ??  ?? AG.DAMIT (kiri) bersama Stanley (baju merah) bersama pemain bawah 12 tahun.
AG.DAMIT (kiri) bersama Stanley (baju merah) bersama pemain bawah 12 tahun.
 ??  ?? PEMAIN pasukan lelaki 12 tahun merakamkan gambar bersama Janih (tengah).
PEMAIN pasukan lelaki 12 tahun merakamkan gambar bersama Janih (tengah).
 ??  ?? JANIH bersama ibubapa pemain di LTAKK, kelihatan Steve Jay (kanan).
JANIH bersama ibubapa pemain di LTAKK, kelihatan Steve Jay (kanan).
 ??  ?? ANDREW bersama anaknya Aguwell dan piala kemenangan.
ANDREW bersama anaknya Aguwell dan piala kemenangan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia