Utusan Borneo (Sabah)

Silva lanjut kontrak bersama City

-

LONDON:Pemainteng­ahSepanyol­David Silva telah melanjutka­n kontrak bersama Manchester City selama setahun lagi sehingga 2020, pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL) itu mengumumka­n kelmarin.

Silva, 31, telah menjadi salah seorang pemain City yang paling berjaya sejak dia tiba pada 2010 dan memainkan peranan penting pada musim ini apabila pasukan Pep Guardiola melonjak ke tempat teratas liga.

“Saya begitu gembira untuk menyerahka­n masa depan saya kepada City,” kata Silva dalam komen yang diterbitka­n dalam laman sesawang City.

“Saya amat bangga dengan apa yang saya sudah capai di City dalam tempoh tujuh setengah musim saya berada di sini dan dengan Pep yang memikul tanggungja­wab, saya rasa kami berada pada kedudukan yang hebat untuk memenangi piala pada musim ini dan pada musim akan datang.

“Stail bola sepak yang kami pamerkan adalah sesuatu yang menyeronok­kan dan saya mengalu-alukan usaha untuk memenangi lebih banyak kejuaraan pada tahun-tahun akan datang.”

Silva menyertai City dari Valencia dan sudah menyumbang kepada dua kejuaraan EPL, dua Piala Liga dan satu Piala FA sejak dia berada di Stadium Etihad.

Dengan kepala yang baharu dicukur pada musim sini, dia telah membentuk gandingan tengah yang berbisa dengan Kevin De Bruyne, menjaringk­an satu gol dan menyediaka­n 10 hantaran gol dalam semua pertanding­an. - AFP

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia