Utusan Borneo (Sabah)

30 orang terima sumbangan makanan

-

KOTA MARUDU: Seramai 30 orang yang terdiri daripada golongan asnaf, warga emas, ibu tunggal dan orang kelainan upaya (OKU) menerima sumbangan berupa makanan harian.

Sumbangan itu adalah daripada kerajaan melalui program ‘Sayang Sabah’ bersama Menteri Sains, Teknologi Hijau dan Air merangkap Ahli Parlimen Kota Marudu Datuk Seri Panglima Dr Maximus Jonhity Ongkili.

Pada Selasa, jelajah Sayang Sabah memasuki Pusat Daerah Mengundi (PDM) Taritipan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Tandek, yang menaungi Kg Taritipan, Kg Beliajung, Kg Liabas, Kg Masin Asin dan Kg Tagudon.

Di setiap kampung,

(atas, kanan) menyampaik­an sumbangan kepada mantan Ketua Kg Liabas, Majaluk.

penganjur menyampaik­an sumbangan kepada enam orang yang benar-benar memerlukan bantuan. Proses pemilihan penerima dibuat oleh pengerusi Jawatankua­sa Kemajuan dan Keselamata­n Kampung (JKKK) masingmasi­ng.

Jelajah itu diketuai oleh Setiausaha PDM Taritipan Jailon Anding dan diiringi oleh para pengerusi JKKK dalam PDM Taritipan yang terdiri Maruf Madarin (Kg Taritipan), Abdul Jalil Madarin (Kg Beliajung), Jhonny Majion (Kg Liabas), Jemol Jaralin (Kg Masin Asin) dan Maijol Abit (Kg Tagudon).

Jelajah akan diteruskan ke PDM Damai, Bombong serta kesemua PDM di Parlimen Kota Marudu.

Hadir sama, Timbalan Pengerusi Penyelaras PDM Taritipan Junid Gunsalam, Ahli Jawankuasa PBS DUN Tandek Mojutan Jaga, Ketua Kampung Liabas Jalunah Jaga dan pemimpin setempat.

 ??  ?? JAILON
JAILON
 ??  ?? JAILON (kiri) turut menyampaik­an sumbangan kepada salah seorang warga emas di Kg Tagudon.
JAILON (kiri) turut menyampaik­an sumbangan kepada salah seorang warga emas di Kg Tagudon.
 ??  ?? JAILON (atas, kiri) turut menyampaik­an sumbangan kepada Rubinah Saimin, ibu tunggal di Kg Beliajung.
JAILON (atas, kiri) turut menyampaik­an sumbangan kepada Rubinah Saimin, ibu tunggal di Kg Beliajung.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia