Utusan Borneo (Sabah)

Kidball SK Sri Gaya sambut baik pelantikan Jelius

-

KOTA KINABALU : Kelab Bola Sepak Kidball Sekolah Kebangsaan Sri Gaya, sebuah Sekolah Berprestas­i Tinggi di sini menyambut baik pelantikan Jelius Ating sebagai Jurulatih Pasukan Bola Sepak Sabah.

Presidenny­a, Hashizan Hasbullah mengucapka­n tahniah kepada Jelius ketika ditemui di SK Sri Gaya, sebaik tiba bersama rombongan pasukan Kidball yang menyertai Karnival Bola Sepak Scot 2017 di Sandakan.

“Jelius mampu membawa Sabah pergi lebih jauh dan pastinya impian untuk melihat pasukan kita bermain di Liga Super akan menjadi kenyataan.

“Apa yang penting kita perlu memberikan kepercayaa­n penuh kepada beliau untuk memilih dan membentuk pasukannya,” kata beliau.

Tambah Hashizan, sebagai bekas pemain berpengala­man Jelius atau dikenali juga sebagai ‘Orang Besi’ mampu melakukan sesuatu untuk Skuad Badak.

“Dengan masa yang singkat ketika beliau mengambil alih pasukan sebelum ini, Jelius mampu menyelamat­kan Sabah daripada terjerumus ke Liga FAM, inikan pula dengan masa yang sesuai pasti kita akan kembali ke Liga Super 2019.

“Justeru, bagi Kidball FC, kita tetap memberikan sokongan padu di setiap perlawanan sama ada menang atau kalah, kita akan sentiasa bersama,” ujarnya.

Hashizantu­rutmenjela­skan, Kidball FC ditubuhkan atas inisiatif pengurusan sekolah dan ibu bapa di Sk Sri Gaya sebagai usaha membangunk­an bola sepak di peringkat akar umbi bermula dari usia tujuh tahun.

Malah, penyertaan Kidball FC bawah 12 dan bawah 16 di Karnival bola sepak Scot 2017 di Sandakan adalah permulaan yang baik untuk menilai keberkesan­an program yang dilaksanak­an.

Menurutnya, kelab berkenaan sedang melaksanak­an program perintis Kidball X bawah 16 tahun bagi memastikan kesinambun­gan program pembanguna­n berterusan, jelasnya lagi.

Dalam karnival tersebut, Kidball X bawah 16 muncul naib johan manakala Kidball bawah 12 menduduki tempat kelima.-Penerangan

 ??  ?? HASHIZAN
HASHIZAN
 ??  ?? PASUKAN bawah 12 dan 16 bersama Pengurusan pasukan merakamkan gambar kenangan.
PASUKAN bawah 12 dan 16 bersama Pengurusan pasukan merakamkan gambar kenangan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia