Utusan Borneo (Sabah)

Pinkfong & Baby Shark temui peminat di Malaysia

-

Dibarisi nama-nama besar seperti kumpulan KRU, Anuar Zain, Faizal Tahir, kumpulan Akim & The Majistret dan pendatang baharu, Usop Mentor, komposer Azmeer, yang merupakan pengarah persembaha­n konsert itu, berkata konsert bertempat di Dewan Agung Tuanku Canselor itu akan menyaksika­n setiap penyanyi menyampaik­an mesej terkandung dalam lagu mereka.

“Ini bukan konsert biasa kerana penyanyi bakal bercerita mengenai maksud sebenar lagu mereka selama beberapa minit sebelum SETELAH lebih sembilan tahun menyulam cinta, pengacara, pelakon dan pelawak wanita popular tanah air, Jihan Muse akhirnya diijabkabu­lkan dengan jejaka pilihan hati yang juga seorang pelakon, Ungku Hariz pada Mac tahun lalu.

Memasuki fasa perkahwina­n yang cukup indah, pasangan ini kemudianny­a dikurniaka­n rezeki untuk bergelar ibu bapa apabila Jihan disahkan hamil.

Seperti kebanyakan pasangan yang baru berkahwin, tentunya pengalaman baru ini membangkit­kan rasa teruja Jihan dan Ungku Hariz.

Memegang status sebagai selebriti, kedua-dua mereka tidak dapat lari daripada mata umum yang ingin mengetahui perkembang­an Jihan dan bayi dalam kandungann­ya.

Justeru itu, khas buat peminat pasangan ini, Jihan dan suami akan berkongsi klip-klip eksklusif kehidupan harian mereka sepanjang tempoh kehamilan Jihan sehinggala­h Jihan melahirkan bayinya menerusi kapsul bersiri, ‘Hi Mommy Jihan!’ yang akan konsert dianjurkan oleh Fakulti Filem Teater dan Animasi UiTM itu diadakan bagi meraikan ulang tahun ke-20 fakulti berkenaan. Katanya kesemua 600 pelajar dan 84 staf fakulti akan terlibat bagi menjayakan konsert berkenaan.

“Ini merupakan konsert ketiga yang telah dianjurkan oleh fakulti kami selepas kejayaan Malam Gala Konsert SimplySiti pada 2011 dan Konsert Destini Anak Bangsa pada tahun 2013,” katanya. disiarkan di saluran Astro Ria dan di platform online ‘MeleTOP’.

Menariknya, klip-klip tersebut dirakamkan oleh Jihan dan suaminya sendiri.

Satu majlis santai ‘‘Hi Mommy Jihan!’ Baby Shower Party’ akan diadakan pada 12 Disember 2017 (Selasa) ini di mana Jihan dan suami akan berkongsi lebih lanjut mengenai kapsul istimewa tersebut dan mengumumka­n buat pertama kalinya secara eksklusif mengenai jantina bayi mereka.

Ditanya mengenai sambutan jualan tiket, beliau berkata sebanyak 40 peratus tiket telah terjual setakat ini dan yakin tiket akan habis dijual menjelang malam konsert.

Orang ramai yang berminat boleh membeli tiket konsert secara dalam talian di laman www. easytix2u.com dengan harga serendah RM50 hingga RM500. — Bernama

Baby Shark doo doo, doo doo doo doo

Baby Shark doo doo, doo doo doo doo

Baby Shark doo doo, doo doo doo doo

Baby Shark

INI adalah berita baik buat semua kerana musang warna merah jambu, Pinkfong, yang berjaya membuatkan anda tidak kira berapa usia anda menari mengikut irama lagu Baby Shark akan berada di Malaysia hujung minggu ini.

Peminat-peminat Pinkfong boleh menari bersama keluarga jerung ini di Highstreet, One Utama Shopping Centre, Petaling Jaya sempena Fun Escapade 2017 yang akan berlangsun­g mulai hari ini (9 Disember) sehingga Ahad ini.

Sejak dimuat naik di laman Youtube pada Jun tahun lalu, video Baby Shark sudah ditonton lebih 632 juta kali selain turut turut dirakam semula oleh para peminatnya di seluruh dunia malah diparodika­n.

Selain Pinkfong dan Baby Shark, orang ramai juga boleh menemui watak kegemaran lain seperti Teenage Mutant Ninja Turtles, Ben 10, Didi and Friends, Cam and Leon, The Zee Stars di Fun Escapade 2017.

Tetapi sebelum itu, Astro akan melancarka­n secara rasmi kerjasaman­ya dengan SmartStudy, syarikat yang berpangkal­an di Korea dan bertanggun­gjawab memperkena­lkan Pinkfong pada hari ini di tempat yang sama di mana ia akan turut mendedahka­n beberapa lagu baharu yang dibuat eksklusif untuk pasaran Malaysia.

Untuk maklumat lanjut, boleh layari www.astro. com.my/funescapad­e.

Bagi peminat di Sarawak dan Sabah, jangan gusar kerana anda boleh menonton Baby Shark dan lagu kanakkanak kegemaran anda yang lain yang dibawakan khas oleh Pinkfong di Astro Best (saluran 481).

 ??  ??
 ??  ?? FAIZAL TAHIR ANUAR ZAIN KRU
FAIZAL TAHIR ANUAR ZAIN KRU
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia