Utusan Borneo (Sabah)

City pujuk Guardiola kekal lebih lama di Manchester

-

dalam separuh masa pertama dan saya fikir saya memilih pasukan yang salah,” kata beliau.

“Pemain yang memberikan bermain dengan baik di Liverpool, sememangny­a saya semakin mengenali mereka tetapi saya tidak fikir kami mempunyai tenaga seperti itu dalam MANCHESTER, England: Manchester City akan mengadakan rundingan dengan pengurus Pep Guardiola pada akhir musim tentang lanjutan kontrak semasa tiga tahun beliau, menurut laporan media British Ahad lepas.

Laporan mereka, meyakinkan pengurus berusia 46 tahun untuk menandatan­gani kontrak baharu adalah agenda utama pada penilaian akhir tahun yang secara tradisinya dilakukan oleh pengerusi kelab, Khaldoon Al Mubarak dan juga Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Ferran Sorriano.

Sky Sports, yang merujuk sumber yang mempunyai pertalian dengan pendahulu Liga Perdana Inggeris itu, melaporkan City berasa yakin segala-galanya sudah disediakan untuk memujuk Guardiola untuk terus kekal lebih lama di kelab.

City berada 11 mata berbanding pencabar terdekatny­a Manchester United selepas memperbaha­rui rekod dengan 16 kemenangan liga berturut-turut selepas menewaskan Tottenham Hotspur Sabtu lepas, sekali gus mengekalka­n rekod tanpa kalah dalam liga setakat ini.

Guardiola berada pada pertengaha­n kontrak semasa yang bernilai 20 juta pound setahun, menurut akhbar Daily Telegraph.

Beliau gagal memenangi kejuaraan pada musim pertamanya di City musim lepas tetapi menjadi pilihan utama untuk memenangi kejuaraan liga musim ini.

Beliau berehat selama empat tahun selepas membimbing Barcelona, di mana beliau menggambar­kan tekanan politik kelab “seperti dalam oven” dan kemudian menghabisk­an tiga tahun di Bayern Munich sebelum menyertai City. — Reuters

 ??  ?? LUKAKU meraikan jaringanny­a pada aksi di The Hawthorns, West Bromwich Ahad lepas. — Gambar Reuters
LUKAKU meraikan jaringanny­a pada aksi di The Hawthorns, West Bromwich Ahad lepas. — Gambar Reuters

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia