Utusan Borneo (Sabah)

Pemuda Umno Papar bantu kanak-kanak kurang berkemampu­an menjelang Krismas

-

PAPAR:PemudaUmno­Papar meneruskan tradisi mendekati masyarakat, yang mana kali ini melibatkan kanak-kanak daripada keluarga kurang berkemampu­an sekitar daerah ini.

Kanak-kanak terlibat menerima bantuan membeli pakaian baharu menjelang perayaan Krismas yang akan menjelma tidak lama lagi.

Mereka diraikan dalam satu program ‘Jom Shopping Christmas’ anjuran pergerakan Pemuda Umno Bahagian Papar bertempat di Servay & Parkwell Hypermarke­t Putatan.

Program yang diadakan saban tahun untuk musim perayaan itu bertujuan mengurangk­an beban ibu bapa dalam memastikan anak-anak mereka memiliki pakaian baharu untuk dipakai ketika sambutan Krismas nanti.

Ketua Pemuda Umno Papar Datuk Armizan Mohd Ali berkata, bantuan yang diberikan kepada kanakkanak terlibat sedikitseb­anyak dapat membantu ibu bapa membuat persiapan menjelang Krismas.

Beliau yang juga Exco Pergerakan Pemuda Umno Malaysia menjelaska­n pemilihan kanak-kanak berkenaan adalah berdasarka­n kriteria seperti ibu bapa yang berpendapa­t rendah dan susah, mempunyai tanggungan banyak yang akan dipilih secara bergilir-gilir.

“Kumpulan sasaran ini sangat wajar dibantu agar memberi cahaya kegembiraa­n kepada mereka meraikan perayaan Krismas,” katanya.

Beliau melahirkan rasa terharu melihat keriangan pada wajah kanak-kanak dan ibu bapa yang dapat membeli pakaian baharu.

Armizan juga berharap lebih banyak pihak tampil memberi sumbangan dan bantuan kepada golongan kurang berkemampu­an agar seluruh lapisan masyarakat dapat berkongsi kegembiraa­n bersama khususnya menjelang hari perayaan seperti Aidilfitri, Krismas dan lain-lain.

 ??  ?? ARMIZAN merakam gambar kenangan bersama kanak-kanak terlibat.
ARMIZAN merakam gambar kenangan bersama kanak-kanak terlibat.
 ??  ?? ARMIZAN membantu ibu bapa dan kanak-kanak memilih pakaian untuk dibeli.
ARMIZAN membantu ibu bapa dan kanak-kanak memilih pakaian untuk dibeli.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia